عوامل آسیب‌رسان به آثار هنری تهران کنترل می‌شود

عضو شورای شهر تهران گفت: تعیین حریم برای آثار هنری واجد ارزش در شهر با دو رویکرد حفاظت فیزیکی و حفاظت منظری اثر ضرورت دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، الهام فخاری درخصوص تصویب طرح تعیین حریم آثار هنری در محوطه‌های عمومی تهران توسط شورای شهر، در صفحه اینستاگرام خود نوشت: "جنبه سرمایه‌ای آثار هنری در شهر، علت اصلی ارائه این طرح است. آثار هنری در فضاهای شهری متعلق به شهروندان است. شهرداری تهران از جمله شهرداری‌های دنیاست که سرمایه‌گذاری ارزشمندی را از دیرباز برای حمایت از آثار هنری و خرید آثار هنری تجمیعی و تجسمی انجام داده است.

با توجه به جایگاه هنر در شکل گیری هویت شهر و میزان تأثیرگذاری آثار هنری خلق شده در ارتقای کیفیت فضای شهری و با استناد به بند چهارم و پنجم ماده ۷۹ مصوبه برنامه سوم توسعه تهران و به منظور تعیین فرآیندهای حفظ و نگهداری از آثار هنری از جمله مجسمه‌ها، آثار حجمی و دیوارنگاره‌های واجد ارزش در شهر و کنترل تمام عوامل آسیب رسان به اثر هنری، با منشأهای مختلف به لحاظ نوع منشأ (طبیعی، اجتماعی، کالبدی، اقتصادی و…) و جلوگیری از آشفتگی‌های بصری منتج از اقدامات محیطی و سلیقه‌ای از سوی شهرداری‌ها و با هدف حفظ ارزش‌های اثر، حفظ حقوق معنوی هنرمند خالق، ارتقا فرهنگی و سطح سواد بصری شهروندان و همچنین ارتقای دسترس پذیری هنر برای عموم، تعیین حریم برای آثار هنری واجد ارزش در شهر با دو رویکرد حفاظت فیزیکی و حفاظت منظری اثر ضرورت دارد.

گفتنی است در این طرح، منظور از آثار هنری در شهر، آن اثر هنری است که کمیته فنی مورد نظر در طرح آن را تأیید و واجد ارزش برای نمایش در فضاهای عمومی شهر و تعیین حریم تشخیص داده است."

کد خبر 430122

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.