توسعه فعالیت‌های فرهنگی در منطقه ۲

مدیر منطقه دو شهرداری اصفهان گفت: توسعه فعالیت‌های فرهنگی از رسالت‌های شهرداری است و امسال در رویدادهای فرهنگی و اجتماعی اقدامات زیادی انجام داده است.

کاووس حقانی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در سال گذشته یکی از متمرکزترین مناطق در اجرای امور فرهنگی، ورزشی و اجتماعی، منطقه دو شهرداری بوده است.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی منطقه دو برای ادامه این روند، تصریح کرد: خوشبختانه در سه ماه فصل بهار برنامه‌های فرهنگی در این منطقه نه تنها لغو نشده بلکه نسبت به گذشته و حتی در ایام تعطیلات نوروز امسال فعال‌تر بوده است.

مدیر منطقه دو شهرداری اصفهان افزود: یکی از رویکردهای این برنامه‌ها آموزش مردم در خصوص مقابله با ویروس کرونا و کنترل شیوع آن بوده است.

وی ادامه داد: از سویی دیگر بسته‌های بهداشتی و بسته‌های فرهنگی شامل بازی‌های فکری و بروشورهای آموزشی خانوادگی جهت پُر کردن اوقات فراغت خانواده‌ها با توجه به پویش"در خانه بمانیم" توزیع شده است.

حقانی با بیان اینکه وجود بیماری کرونا و تاکید بر پویش"در خانه بمانیم"جنس برنامه‌ها را از حالت میدانی به سمت اجرای برنامه‌ها در فضای مجازی سوق داد، ادامه داد: در این خصوص اولین مسابقه دابسمش با عنوان "خانواده ما با حاله" اجرا شد و با استقبال بی‌نظیر خانواده‌ها رو به رو شد و اجرای دیگر مسابقات مجازی نیز که از ایام نوروز آغاز شده تا امروز ادامه داشته است.

وی گفت: در نیمه شعبان نیز اجرای یک جشن سیار را به این مناسبت در سطح منطقه تدارک دیدیم که با استقبال زیاد شهروندان مواجه شد.

مدیر منطقه دو شهرداری اصفهان با بیان اینکه یکی دیگر از برنامه‌های اجرا شده لایو زنده برنامه‌ای با عنوان "قند پهلو به وقت اصفهان" بود که با حضور شاعران طنزپرداز اصفهانی برگزار شد، افزود: همچنین در ماه مبارک رمضان مطابق فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص پویش ملی "همدلی مومنانه" بسته‌های مایحتاج و همچنین افطاری در بین محرومین محلات منطقه توزیع شد.

وی تصریح کرد: از سوی دیگر با توجه به استرس‌های ناشی از شیوع کرونا و تبعات آن، این منطقه در نظر دارد برنامه‌هایی با رویکرد ایجاد شور و نشاط اجتماعی و در کنار آن آموزش مباحث مربوط به کنترل آسیب‌های اجتماعی و مهارت‌های زندگی با محوریت خانواده به خصوص در تابستان جهت تقویت روحیه و نشاط شهروندان برگزار کند که قطعاً اجرای این برنامه‌ها به صورت عادلانه در محلات منطقه برنامه‌ریزی خواهد شد و امید است نقطه عطفی در رشد و تقویت آگاهی خانواده‌ها باشد.

کد خبر 430118

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.