ملاحظات برابرگرایانه منافاتی با پاکدامنی زنان ندارد

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: روند افزایشی حضور زنان در عرصه‌های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی و به‌ویژه پست‌های مدیریتی امری اجتناب ناپذیر است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فریده روشن در دیدار دختران فعال دبیرخانه "نقش جوانان در توسعه پایدار" اظهار کرد: همه جای دنیا نبود عدالت جنسیتی به درجات مختلف وجود دارد و افزایش آگاهی از حق و حقوق زنان می‌تواند گامی در جهت رفع این نابرابری‌ها باشد.

وی افزود: روند افزایشی حضور زنان در عرصه‌های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی و به‌ویژه پست‌های مدیریتی امری اجتناب ناپذیر است.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه ملاحظات برابرگرایانه منافاتی با ارزش عفت و پاکدامنی زنان ندارد، تصریح کرد: برقراری برابری جنسیتی امری است ضروری که خاستگاه اولیه آن در خانواده شکل می‌گیرد و آگاهی بخشی به زنان و مردان و به طور کلی خانواده می‌تواند به تحولات فرهنگی در این زمینه منجر شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر تعداد کمتری از مدیران سطوح بالا را زنان تشکیل می‌دهند و عملکرد این زنان بیش از هم‌رده‌های مرد زیر ذره‌بین قرار دارد چون مردان هنوز توانایی‌های زنان را باور نکرده‌اند.

روشن خاطرنشان کرد: خودباوری زنان و پذیرفتن توانایی‌هایشان امری است که می‌تواند در تغییر نگرش جامعه مؤثر باشد بنابراین آگاهی بخشی در قدم اول باید از خانواده‌ها و با حضور هر دو جنس مرد و زن انجام شود و با گفتمان خانوادگی به فرهنگ‌سازی لازم در این زمینه پرداخت.

کد خبر 430113

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.