توسعه پایدار در "هم‌هدف" شدن است

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان گفت: دو پایه از شاخص پایداری توسعه در تفاهم نامه همکاری‌های مشترک آموزشی میان سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی و سازمان فنی حرفه‌ای موجود است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد عیدی در آئین آغاز همکاری‌های مشترک آموزشی میان سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان و سازمان فنی و حرفه‌ای اظهار کرد: دو پایه از شاخص پایداری توسعه در این تفاهم نامه موجود است. یکی از آن‌ها تحقق آرزوی شهرداری برای توسعه پایدار در شهرها است و لازمه آن این است که زندان‌های خودمان را بشکنیم و هم جهت و هم هدف باشیم.

وی افزود: تمام اهالی فرهنگ معتقدند در جامعه فرهنگی امروز و با شاخص جهانی شدن هر فرد یک فرهنگسراست و پایه اصلی برای دومین هدف توسعه پایدار نیروی انسانی ماهر است.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان خاطر نشان کرد: برای بروز خلاقیت فرهنگی که آماج همه شهرداری‌هاست هیچ راهی ممکن نیست مگر اینکه فرد فرد شهروندان یک نیروی خلاق ماهر باشند. اگر خلاقیت را امر اجتماعی بدانیم شهر و فرد خلاق داریم. اگر بتوانیم با این تفاهم نامه تلاش کنیم شهروندانی ماهر داشته باشیم یکی از اصول توسعه پایدار را محقق کرده‌ایم.

مهارت افزایی شهروندان با همکاری شهرداری و فنی حرفه‌ای

فریده روشن، عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر اصفهان در این مراسم گفت: تفاهم نامه میان شهرداری و فنی حرفه‌ای اتفاق بسیار خوبی است که در کنار آن یک تفاهم نامه سه جانبه میان اداره‌کل میراث فرهنگی استان اصفهان، سازمان فنی و حرفه‌ای و سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری داشتیم. با توجه به اینکه اصفهان یک قطب گردشگری است این تفاهم‌ها می‌تواند تأثیرگذار باشد.

وی درباره اهداف این تفاهمنامه، خاطرنشان کرد: یکی از حلقه‌های اصلی اشتغال مهارت آموزی است. در همین راستا هدف از این تفاهم نامه مهارت افزایی و توانمندسازی شهروندان برای کمک به اشتغال آن‌ها است. تا زمانی که نتوانیم افراد توانمند پرورش دهیم معضل بیکاری جامعه نیز حل نخواهد شد.

روشن افزود: در ارگان‌های آموزش‌های غیر رسمی مختلفی برگزار و هزینه‌هایی صرف آن می‌شود. اگر این آموزش‌ها برای هم‌افزایی بیشتر در کنار هم قرار بگیرند نتیجه مطلوب‌تری حاصل خواهد شد.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: در کمیسیون فرهنگی زمانی که بحث آموزش در سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری بررسی می‌شد ضمن تأیید بخشی از آموزش‌ها گاهاً تکرار می‌کردیم که سازمان فرهنگی باید به سمت و سوی فرهنگ‌سازی و اشتغال‌زایی برود. وظیفه اصلی سازمان فرهنگی بخش فرهنگ‌سازی است و در بخش اشتغال‌زایی باید هماهنگی با متولی آموزش که سازمان فنی و حرفه‌ای صورت می‌گرفت.

روشن خاطر نشان کرد: مصوبه در کمیسیون فرهنگی داشتیم که ۲۰ درصد مرجع آموزش‌ها را به سمت آموزش‌های فنی حرفه‌ای سوق دهیم، با این تفاهم نامه دیگر نیاز به این مصوبه نخواهد بود. با همتی که در سازمان فرهنگی ورزشی اجتماعی و سازمان فنی حرفه‌ای صورت گرفته به سمت و سوی مهارت افزایی گام برداشته است. افرادی که وقت خود را صرف آموختن می‌کنند درنهایت می‌توانند مدارکی را نیز دریافت کنند که اعتباری جهانی دارد.

کد خبر 430108

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.