از ایران و آژانس برای حل اختلافات حمایت می‌کنیم

سخنگوی وزارت خارجه چین تاکید کرد کشورش از گفت‌وگو و همکاری ایران و آژانس برای حل اختلافات فی مابین حمایت می‌کند.

به گزارش ایمنا به نقل از رادیو بین المللی چین، جائو لی جیان سخنگوی وزارت امور خارجه چین در کنفرانس مطبوعاتی امروز دوشنبه این وزارتخانه در پکن اظهار کرد کشورش از گفت‌وگو و همکاری ایران و آژانس برای حل اختلافات فی مابین حمایت می کند. او تاکید کرد پکن امیدوار است همه طرف های مساله، آرامش و خویشتن داری خود را حفظ کنند.

شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی جمعه گذشته قطعنامه ای را به منظور تضمین نظارت بر ایران به تصویب رساند، این در حالیست که چین و روسیه به تصویب این قطع نامه رای مخالف دادند.

جائو لی جیان سخنگوی وزارت خارجه چین در این باره گفت: «چین همواره از آژانس برای نظارت بر فعالیت های مربوط ایران به روشی عادلانه، حرفه ای و بی طرفانه حمایت می کند اما با سیاسی کردن امور آژانس مخالف است. آژانس به روشنی اعلام کرده است که موضوعات مربوط ایران که تحت نظارت آن سازمان قرار دارد، نه فوری است و نه دارای خطر گسترش یافتن؛ از سوی دیگر، ایران نیز تمایل خود به گفت‌وگو با آژانس برای حل اختلاف را ابراز کرده است. در این شرایط، چین با هرگونه اقدامی که موجب تشدید درگیری و اوضاع شود، مخالف است. ما امیدواریم طرف های مربوط نیز ضمن حفظ خویشتنداری، از گفت و گو و همکاری ایران و آژانس برای حل اختلافات حمایت کنند.»

این سخنگو تاکید کرد، در مساله هسته ای ایران چین همواره به دنبال حفظ برجام، چند جانبه گرایی، صلح و ثبات خاورمیانه و نظم بین المللی بر اساس حقوق بین المللی است. وی افزود چین مایل است تا با ادامه همکاری نزدیک با طرف های ذیربط، تلاش های بی وقفه در پیشبرد حل سیاسی و دیپلماتیک موضوع هسته ای ایران را عملی کند.

منبع: تسنیم

کد خبر 430089

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.