۱۷۸ گاوداری صنعتی؛ بدون یک مورد مشکوک

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان اصفهان با بیان اینکه ۳۰۰ گاوداری صنعتی در استان وجود دارد گفت: از این تعداد ۱۷۸ واحد در سال ۹۸، هیچ مورد مثبت یا مشکوکی را به ثبت نرساندند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد کشتکار در نشست خبری این اداره که امروز_ دوشنبه دوم تیرماه_ برگزار شد، اظهار کرد: اگرچه استان اصفهان رتبه اول تولید شیر در کشور را دارا است اما سرانه مصرف شیر در استان نیمی از این مقدار را تشکیل می‌دهد.

وی با بیان اینکه ۳۰۰ گاوداری صنعتی در استان وجود دارد گفت: از این تعداد ۱۷۸ واحد در سال ۹۸، هیچ مورد مثبت یا مشکوکی را به ثبت نرساندند.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان اصفهان همچنین درباره تولید داروهای این حوزه مسئول تولید واکسن و موارد دارویی را شرکت‌های تولید دارو بر شمرد.

دولت پول می‌گیرد، کشتارگاه‌ها حقوق می‌دهند

حجت الاسلام و المسلمین احمد رضا کیانی، مسئول دفتر نماینده ولی فقیه اداره کل دامپزشکی استان اصفهان، نیز در این نشست اظهار کرد: در سال گذشته ۱۳۸ تن پروتئین حرام توسط ناظران شرعی از چرخه مصرف خارج و ۲۷ تن لاشه‌های گوسفند، شتر و گاو به دلیل ناآگاهی ذابحان حرام شده است.

وی افزود: بر اساس قانون ذبح شرعی و آئین نامه اجرایی آن، پس از هر ذبح باید عوارضی توسط دولت دریافت و از همین محل حقوق و مزایای ناظران شرعی پرداخت شود در حالی که این مبلغ توسط دولت دریافت شده اما کشتارگاه‌ها موظف به پرداخت هستند. همچنین گوشت‌های وارداتی نیز هنگام ذبح ناظران شرعی از کشور دارند و عمل ذبح تحت نظارت این افراد انجام می‌شود.

کد خبر 430076

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.