طرح دوفوریتی مجلس برای اصلاح قانون جذب نیروهای نهضتی تدوین شد

عضو مجمع نمایندگان استان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی از تدوین طرح دوفوریتی اصلاح قانون جذب نیروهای نهضت سوادآموزی با امضای حداقل ۱۵۰ نماینده خبر داد.

به گزارش ایمنا به نقل از خانه ملت، احمد مرادی روز دوشنبه با اشاره به اعتراض برخی نیروهای نهضتی به بند اول قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق‌التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی، اظهار کرد: بر اساس این بند، نیروهای نهضتی که چندین سال سابقه در آموزش و پرورش دارند نیز باید مانند افرادی که هیچ سابقه‌ای ندارند، آزمون بدهند.

وی با تأکید بر اینکه آموزش و پرورش باید سابقه این معلمان برای جذب آن‌ها در نظر گیرد، افزود: طرحی در مجلس برای تسهیل جذب نیروهای نهضتی سابقه‌دار در آموزش و پرورش تدوین شده که به امضای حدود ۱۵۰ نماینده مجلس رسیده است.

به گفته عضو مجمع نمایندگان استان هرمزگان آزمون ورودی برای نیروهای نهضتی سابقه‌دار که مقرر بود در تیرماه برگزار شود، لغو یا به تأخیر خواهد افتاد.

مرادی اضافه کرد: در حال حاضر برای جذب نیروهای سابقه‌دار نهضتی بار مالی در قانون بودجه دیده شده و می‌توان آن‌ها را با برگزاری یک دوره آموزشی در دانشگاه فرهنگیان به روز رسانی کرد.

روز گذشته تعدادی از معلمان نهضت سوادآموزی با حضور در مقابل مجلس خواستار حل مشکلات استخدامی خود شدند.

کد خبر 430063

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.