تخصیص ۱۰۰ میلیارد تومان برای ساماندهی باغات کن

رئیس شورای اسلامی شهرستان تهران گفت: در بودجه سال ۹۹ شهرداری تهران مقرر شد که ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای ساماندهی باغات کن به منظور توسعه معابر و تأمین روشنایی و سایر اقدامات آن تخصیص یابد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدحسن رسولی ظهر امروز (دوشنبه) در هجدهمین جلسه شورای اسلامی شهرستان تهران، با اشاره به شیوع ویروس کرونا از سال گذشته، اظهار کرد: شورای شهرستان همکاری‌های لازم را با ستاد ملی مقابله با کرونا از همان روزهای شیوع این ویروس داشته و اعلام می‌کنیم که این همکاری در بخش‌های سه‌گانه (کن - مرکزی- آفتاب) شورای شهرستان با ستاد ملی مبارزه با کرونا در سطح ملی و استان همچنان می‌تواند ادامه داشته باشد. اگرچه با کاهش مراقبت‌ها در ماه اخیر بیم آن می‌رود شاهد افزایش مجدد همه‌گیری این ویروس باشیم.

وی افزود: با توجه به شرایط موجود باید با این ویروس زندگی کنیم. پس از عموم مردم و اهالی شهرستان تهران می‌خواهم در عمل به آخرین یافته‌های پزشکی و رعایت بهداشت فردی دقت لازم را داشته باشند.

رئیس شورای اسلامی شهرستان تهران با افزایش نرخ ارز و تورم به خصوص در حوزه مسکن افزود: آثار اجتماعی این گرانی‌ها در مناطق جنوبی شهر تهران و شهرهای همجوار تهران همچون شهر قدس و اسلامشهر تا پایان سال جاری ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه شورای شهرستان تهران برای تحقق حمایت از محیط زیست تصمیمات خوبی را با رویکرد حفظ حقوق مالکانه اتخاذ کرده، ادامه داد: حدود ۷۰۰ هکتار از باغات کن از سوی مراجع ذی‌ربط در جهت حفظ و صیانت از این اراضی مورد توجه قرار گرفته است.

رئیس شورای شهرستان تهران با اشاره به اینکه در سال ۹۳ شورای وقت تصمیم می‌گیرد در قالب طرح تفصیلی ۷۰۰ هکتار از فضای سبز باغات کن را در پهنه G تعریف کند، اضافه کرد: شناسایی این ۷۰۰ هکتار و تعریف آن در پهنه مذکور مشکلات و محدودیت‌هایی را برای ساکنان آن ایجاد می‌کند.

وی ادامه داد: با توجه به این مشکلات شورای شهرستان تصمیم گرفت تا شهرداری تهران مکلف به تملک این اراضی شود. برای این منظور در بودجه سال ۹۹ مقرر شد که ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای ساماندهی این باغات به منظور توسعه معابر و تأمین روشنایی و سایر اقدامات آن تخصیص یابد. با این تصمیم به دنبال افزایش انگیزه ساکنین برای حفاظت از باغات هستیم.

کد خبر 430061

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.