کاهش چشمگیر درآمدهای شهرداری یاسوج در اثر شیوع ویروس کرونا

شهردار یاسوج گفت: چهار ماه است که هیچ عوارضی نتوانستیم بگیریم و حقوق کارگران فضای سبز پرداخت نشده، بنابراین انتظار داریم از این تسهیلات برای کمک به پرداخت مطالبات کارگران سیما و منظر شهری، به شهرداری کمک شود.

به گزارش ایمنا، نستهن مقدم با بیان اینکه در شرایط کنونی ما با دو تهدید رو به رو هستیم، اظهار کرد: یک تهدید، داخلی و رعایت نکردن برخی دستورالعمل‌های بهداشتی توسط شهروندان بوده و تهدید دوم، سکونت موقت مردم استان‌های با وضعیت قرمز کرونا در کهگیلویه و بویراحمد است.

وی افزود: از مهم‌ترین تهدیدات داخلی این است که مراسم‌های ترحیم و خاکسپاری در استان با حضور جمعیت‌های حدود یک هزار نفری و حتی بالاتر برگزار می‌شود که لازم است تدبیری برای جلوگیری از این تجمعات، اندیشیده شود.

شهردار یاسوج عنوان کرد: در حالی که در سایر استان‌ها، برای پیشگیری از شیوع کرونا، مراسمات با حضور حداقل افراد برگزار می‌شود، در استان ما، جلوی خانه‌ها جایگاه‌های وسیع برای مراسمات ترحیم پیش‌بینی کرده‌اند و تجمع زیادی بدون رعایت فاصله‌گذاری مناسب، انجام می‌شود.

مقدم با اشاره به وضعیت اماکن تفریحی شهر یاسوج در شرایط کنونی، گفت: پارک‌های عمومی به جز آبشار، از وضعیت مناسبی برخوردارند و با توجه به محدودیت‌های قانونی اعمال شده، تنها پنج تا ۱۰ درصد جمعیت سال‌های گذشته در پارک‌ها حضور پیدا می‌کنند.

وی در مورد وضعیت آبشار یاسوج هم گفت: همراه با اعضای شورای تأمین شهرستان بویراحمد، بازدید مشترکی از این مکان گردشگری داشتیم و مشکلات را بررسی کردیم.

شهردار یاسوج خاطرنشان کرد: برای پیشگیری از شیوع کرونا، ورودی‌ها و خروجی‌های بخشِ مربوط به شهرداری را مسدود کردیم، اما باغات اشخاص حقیقی، برخی دستورالعمل‌ها را رعایت نمی‌کنند و مردم با رعایت نکردن فاصله اجتماعی، خودروها را در این مکان‌ها پارک کرده و مسیر آبشار را پیاده طی می‌کنند.

مقدم با بیان اینکه آبشار باید یک نسخه واحد داشته باشد و اگر باغات با حداکثر ظرفیت پذیرش کنند، مشکلاتی پیش می‌آید، گفت: باغداران و ساکنین، مسیر مسدود شده توسط شهرداری را باز کرده و هر بار ما مسیر را مسدود کردیم.

وی خواستار استفاده از اعتبارات کرونایی برای کمک به شهرداری شد و تاکید کرد: بیش از ۱۵۰ نفر فضای سبز را کنترل می‌کنند که هیچ درآمدی ندارند.

شهردار یاسوج اضافه کرد: چهار ماه است که هیچ عوارضی نتوانستیم بگیریم و حقوق کارگران فضای سبز پرداخت نشده، بنابراین انتظار داریم از این تسهیلات برای کمک به پرداخت مطالبات کارگران سیما و منظر شهری، به شهرداری کمک شود.

کد خبر 430057

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.