بازگشت پیکر شهید نسیم افغانی

پیکرهای مطهر ۱۹۲ شهید دوران دفاع مقدس از جمله شهید نسیم افغانی وارد کشور شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از کمیته جست‌وجوی مفقودین ستادکل نیروهای مسلح، پیکرهای مطهر ۱۹۲ شهید دوران دفاع مقدس از جمله شهید نسیم افغانی با حضور سردار سید محمد باقرزاده، فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح، لحظاتی قبل از طریق مرز شلمچه وارد کشور شد.

این مراسم صبح امروز، دوشنبه دوم تیرماه ۱۳۹۹ با توجه به شیوع ویروس کرونا بدون استقبال مردمی برگزار شد.

چندی پیش سردار سیدمحمد باقرزاده، فرمانده کمیته جستجوی مفقودین طی یک ویدئو درخواستی را برای شناسایی یک شهید افغانستانی دوران دفاع مقدس عنوان کرد. او اعلام کرد در جریان تفحص پیکرهای مطهر شهدای گلگون‌کفن دفاع مقدس، اخیراً شهید والامقامی از اتباع کشور افغانستان به نام «نسیم افغانی»، فرزند میرزا محمد، ۳۱ ساله به شماره پلاک CG519_396 اعزامی از لشکر ۵ نصر خراسان در منطقه عملیاتی والفجر یک (فکه) تفحص و شناسایی شده است؛ اما با توجه به پیگیری‌های به عمل آمده، نشانی جدیدی از محل سکونت خانواده معظم این شهید عزیز به دست نیامده است. از مردم درخواست شد تا در صورت اطلاع از محل سکونت خانواده شهید در ایران یا افغانستان، مراتب را به کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح منعکس کنند.

در پی انتشار این اطلاعیه، محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی و سعید اوحدی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز تقاضایی را مبنی بر پیدا کردن خانواده این شهید افغانستانی اعلام کردند.

کد خبر 430056

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.