تاسیس ۴ شهرداری جدید در خراسان رضوی

سرپرست دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان رضوی گفت: چهار شهر جدید قلعه نو علیا، چخماق، روشناوند و نوده انقلاب در این استان با طی مراحل اداری واجد داشتن شهرداری و دیگر تشکیلات شهری خواهند شد.

به گزارش ایمنا، امیرحمزه ذاکر اظهار کرد: پیش از این وزارت کشور با تبدیل چهار روستای قلعه نو علیا در شهرستان باخرز، چخماق زاوه، روشناوند گناباد و نوده انقلاب خوشاب به شهر موافقت کرده است.

وی ادامه داد: در ادامه روند تأسیس شهرداری در این شهرهای جدید، شورای اسلامی این شهرها باید تعهد کنند مطابق آئین نامه‌های موجود تشکیل شهرداری، تأمین ماشین آلات، ساختمان و دیگر تأسیسات و تشکیلات مرتبط با شهرداری را تأمین کنند و سپس وزارت کشور این تعهدات را بررسی می‌کند که در صورت تأیید، مجوز تأسیس شهرداری برای چهار شهر یاد شده به استانداری ابلاغ می‌شود.

سرپرست دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان رضوی گفت: از میان چهار روستای یاد شده یک مورد به خاطر شاخص جمعیتی به شهر ارتقا یافته و سه روستای دیگر نیز به واسطه اینکه مرکز بخش بوده اند به شهر ارتقا یافته‌اند.

ذاکر افزود: ممکن است امسال شمار بیشتری روستا در خراسان رضوی به شهر ارتقا یابد چرا که اخیراً شهرستان‌ها و بخش‌های جدیدی در استان تشکیل شده و طبق قانون روستاهای مرکز بخش به شهر ارتقا خواهند یافت.

وی اضافه کرد: هم اکنون استان خراسان رضوی با ۶.۴ میلیون نفر جمعیت ۷۷ شهر دارای شهرداری دارد که ۶۴ شهر از این تعداد، کمتر از ۵۰ هزار نفر جمعیت دارند.

منبع: ایرنا

کد خبر 430054

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.