۲ تیر ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۷
جنگل سبز در بیابان

دسته‌ای از آسمان‌خراش‌های درخت‌مانند می‌تواند ریز اقلیمی برای یک محیط زیست پایدارتر در آب و هواهای گرم و خشک نظیر آنچه در بیابان‌ها وجود دارد، ایجاد کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از معماران ایتالیایی در واکنش به گرم شدن کره زمین، طرحی مبنی بر ساخت جنگلی مملو از برج‌های سبز ارائه داده‌اند که سایه‌ای دائمی بر زمین‌های زیر خود می‌گسترانند و در مزارعی از سبزیجات و میوه‌ها محصور شده‌اند. سایه حاصل از هر آسمان‌خراش در کنار سایه ساختمان‌های مجاور فضای وسیعی از زمین‌های اطراف را در تمام طول روز در بر خواهد گرفت و کاهش دمای منطقه را در پی خواهد داشت.

در زمان‌های قدیم ساختمان‌ها به منظور حفظ انسان از حوادث طبیعی طراحی می‌شد و این در حالی است که این روزها تکنولوژی انسانی به قدری پیشرفت کرده است که شهرها با هدف حفظ طبیعت از آسیب‌های ناشی از فعالیت‌های بشر طراحی می‌شوند. معماران ایتالیایی در نظر دارند با استفاده از مهارت معماری خود بیابان‌سازی را به سبکی در ساخت و ساز تبدیل کنند و به همین منظور در اولین طرح پیشنهادی خود در این زمینه، از احداث آسمان‌خراش‌های سبز در قلب بیابان‌های کشور رونمایی کردند.

طراحان جنگل‌های بیابانی در نظر دارند برای ساخت آسمان‌خراش‌های سبز مصالح جدید را با طراحی پارامتری تلفیق کنند تا سازه‌هایی بسیار عظیم و در عین حال فوق‌العاده سبک احداث کنند. ترکیب طراحی داده‌های آنی با هوش مصنوعی باعث ایجاد حمل و نقلی فوق کارآمد و خدماتی بسیار پیشرفته در جنگل‌های سبز بیابانی خواهد شد. ساختمان‌های سبز بیابان‌های ایتالیا بسیار مرتفع بنا خواهد شد و شکل، اندازه و تکنولوژی به کار برده شده در طراحی آن‌ها ایجاد تغییر در دمای هوای اطراف را همراه خواهد داشت.

معماران ایتالیایی آسمان‌خراش‌های سبز بیابانی را به شکل دایره‌هایی طراحی کرده‌اند که روی هم قرار گرفته‌اند. قطر هر دایره از پایین به بالا افزایش می‌یابد به طوری که طبقه همکف کمترین مساحت و بالاترین طبقه، بیشترین مساحت را در بر خواهد گرفت. این گونه طراحی باعث می‌شود برج‌های سبز بیشترین سایه را برای محیط اطراف فراهم آورد که این کار به سهم خود مانع از تابش مستقیم نور خورشید به زمین‌های بیابان و در نتیجه کاهش دمای اطراف می‌شود.

کد خبر 430049

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.