باید تلاش کنیم مربیان ایرانی در زمره بهترین مربیان جهان قرار گیرند

رئیس دپارتمان آموزش، مربیان و استعدادیابی والیبال گفت: نگاه و رویکرد جدید دپارتمان، افزایش توانایی مربیگری تیم‌های حرفه ای است و توجه ویژه‌ای به این موضوع برای مربیان ایرانی خواهیم داشت.

به گزارش ایمنا و به نقل از فدراسیون والیبال، جهانگیر سیدعباسی درباره پذیرش مسئولیت جدید و برنامه‌هایش برای دپارتمان آموزش، مربیان و استعدادیابی این فدراسیون، گفت: نیاز به همفکری و مطالعه بیش‌تری دارم و از تجربه دوستان صاحب‌نظر و افرادی که تجربه کار در آموزش را دارند و اهل فن هستند، حتماً استفاده خواهم کرد.

مربی سابق تیم ملی ب والیبال ایران با تاکید بر اینکه آموزش ذاتاً شامل فعالیت‌های علمی و عملی است، گفت: با توجه به شرایط کرونایی ایران و جهان، تلاش می‌کنیم فعالیت‌ها و آموزش‌هایی که نیاز به کلاس‌های حضوری ندارد، تحت وب انجام دهیم تا فعالیت‌های آموزشی والیبال کم نشود.

رئیس دپارتمان آموزش، مربیان و استعدادیابی، تصریح کرد: همچنین دوره‌هایی که نیاز به فعالیت‌های عملی دارند را نیز انشاالله بعد از برطرف شدن بحران کرونا و در صورت ضرورت برگزاری، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و دریافت مجوزهای لازم برگزار خواهیم کرد.

وی با یادآوری اینکه آموزش و پژوهش وابسته به یکدیگر هستند، ادامه داد: برای کارهای پژوهشی، حتماً از دوستانی که در این زمینه صاحب‌نظر هستند، دعوت و از تجربه آن‌ها استفاده خواهیم کرد.

سیدعباسی درباره برنامه‌هایش برای استعدادیابی، گفت: برای کشف استعدادها، نیاز به همکاری هیأت‌های استانی داریم. باید برای تیم‌های جوانان و نوجوانان پشتوانه‌سازی انجام دهیم. بنابراین روند شناسایی استعدادهای والیبال، باید در رده سنی دو سال کم‌تر از دوره سنی تیم‌های نوجوانان دختر و پسر شروع شود.

سرمربی پیشین تیم والیبال شهرداری ارومیه، تاکید کرد: در مجموع، برای فعالیت‌های دپارتمان آموزش، مربیان و استعدادیابی، نیاز به همفکری و دریافت نقطه‌نظر کارشناسان داریم و کارهای زیادی باید انجام شود.

مدرس والیبال ایران در پاسخ به این پرسش که اولویت‌های کاری دپارتمان آموزش، مربیان و استعدادیابی چیست، گفت: تا به امروز، دوستان زیادی در زمینه آموزش و استعدادیابی والیبال زحمات زیادی کشیدند که جا دارد ابتدا از آن‌ها تشکر و قدردانی کنم.

وی با بیان اینکه تا کنون رشد و توسعه والیبال، اولویت نخست کمیته آموزش در برگزاری دوره‌ها بوده است، گفت: در برنامه‌های جدید، اولویت والیبال حرفه‌ای و پیشرفته است که در سال‌های اخیر از آن دور بوده‌ایم.

رئیس دپارتمان آموزش، مربیان و استعدادیابی، ادامه داد: باید تلاش کنیم که مربیان ایرانی، در زمره بهترین و تاپ‌ترین مربیان جهان قرار گیرند. باید برای مربیان سطح اول کشور، داده‌هایی داشته باشیم و کلاس‌های مناسبی برگزار کنیم.

وی ادامه داد: باید برای کسانی که در جای جای ایران آموزش می‌بینند، برنامه داشته باشیم. این افراد در حال حاضر با فدراسیون ارتباطی ندارند. همچنین باید با همکاری هیأت‌های استانی و شهرستان‌ها، تیم‌های پایه و پشتوانه برای تیم‌های ملی تشکیل دهیم.

سیدعباسی درباره فعالیت‌های دپارتمان برای مربیان نیز گفت: طبیعی است که تا کنون، فعالیت‌هایی برای مربیان در کمیته آموزش انجام گرفته اما ارتقای سطح فنی مربیان، از اولویت‌های مهم دپارتمان جدید آموزش، مربیان و استعدادیابی است. نگاه و رویکرد جدید دپارتمان، افزایش توانایی مربی‌گری تیم‌های حرفه‌ای است و درباره مربیان ایرانی، توجه ویژه‌ای به این موضوع خواهیم داشت.

وی در پایان ضمن تشکر از رئیس فدراسیون والیبال برای اعتماد به ایشان، گفت: نیاز به کمک و همفکری تمام دوستان در جای جای ایران دارم و حتماً از نظرات کارشناسان و اعضای خانواده بزرگ والیبال برای انجام بهتر امور استفاده خواهم کرد.

کد خبر 430047

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.