دستور بازگشایی چهارشنبه بازار بیرجند صادر نشده است

شهردار بیرجند با اشاره به اقدامات انجام شده در میدان مبارزه با ویروس کرونا گفت: بازگشایی مکان‌هایی مانند چهارشنبه بازار با سیاست مقامات بالادستی انجام می شود و در حال حاضر تعطیل است.

به گزارش ایمنا، محمد علی جاوید با اشاره به شیوع کرونا ویروس در کشور و خراسان جنوبی اظهار کرد: به دنبال شیوع این بیماری، صنوف زیادی در سطح استان آسیب دیده‌اند.

وی با اشاره به برنامه‌های شهرداری و شورای شهر برای صنوف آسیب دیده اضافه کرد: کسانی که به عنوان مستأجر در املاک شهرداری بوده و تعطیل بوده اند، میزان اجاره بها در تمام دوران تعطیلی بخشیده شده است.

شهردار بیرجند ادامه داد: همچنین آن دسته از صنوفی که دارای کساد در کسب و کار شده و در بازه سه ماهه نخست سال مشمول افزایش اجاره می‌شدند، از این افزایش چشم‌پوشی شده است.

جاوید با اشاره به کاهش جابجایی مسافر توسط ناوگان‌های حمل و نقل عمومی در عصر کرونا بیان کرد: بر اساس مصوبه شورای شهر، به صورت ماهانه حمایت‌هایی برای جبران آسیب کرونا به رانندگان انجام می‌شود.

وی از فعالیت ۵۲ دستگاه اتوبوس در سطح شهر خبر داد و افزود: ضدعفونی مستمر این ناوگان‌ها همواره در دستور کار شهرداری قرار دارد.

شهردار بیرجند با بیان اینکه ۵۰ میلیون تومان توسط شهرداری به بیمارستان ولی عصر (عج) کمک شده است، گفت: همچنین عوارض پسماند بیمارستان به مدت چهار ماه بخشیده شده است.

جاوید با اشاره به تعطیل شدن چهارشنبه بازار خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه برخی از افراد از طریق دست فروشی امرار معاش دارند، از همان روزهای نخست ورود کرونا، کسبه را در بازار بلوار مسافر اسکان داده ایم.

وی ادامه داد: بر اساس مصوبه شورای شهر مقرر شد در پنج ماه نخست سال از این افراد اجاره بها اخذ نشود.

شهردار بیرجند با اشاره به فروش محصولات کشاورزی محلی اعم از هندوانه و خربزه در تابستان اظهار کرد: بازار بلوار مسافر می‌تواند برای عرضه میوه‌ها و تأمین نیاز خانواده‌ها فرصت مناسبی باشد.

منبع: مهر

کد خبر 430042

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.