کمیته مشترک وزارت صمت و دانشگاه علم وصنعت تشکیل می‌شود

نایب رییس مجلس شورای اسلامی از تشکیل کمیته مشترکی میان وزارت صمت و دانشگاه علم و صنعت برای طراحی «پلت‌فرم ملی» برای ساخت خودروی ملی و عملیاتی شدن آن خبر داد.

به گزارش ایمنا به نقل از خانه ملت، دومین نشست مشترک برای ساخت تولید خودروی ملی روز دوشنبه در دفتر «علی نیکزاد ثمرین» نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با حضور مسئولان وزارت صمت و دانشگاه علم و صنعت برگزار شد.

وی افزود: در این نشست مقرر شد تا کمیته مشترکی میان وزارت صنعت، معدن و تجارت شامل ایدرو و معاونت امور صنایع این وزارتخانه با دانشگاه علم و صنعت برگزار شود تا منجر به طراحی "پلت‌فرم ملی" برای ساخت خودروی ملی شود و به اشتراکاتی برای عملیاتی شدن این توافق برسند.

نیکزاد چندی پیش پس از آنکه در جلسه با مسئولان دانشگاه علم و صنعت از آمادگی مسئولان این دانشگاه برای ساخت خودروی ملی مطلع شد، جلسه‌ای را بین مسئولان وزارت صمت و دانشگاه علم صنعت برگزار کرد.

مسئولان دانشگاه علم و صنعت ادعا کردند که دانشکده خودرو فقط در این دانشگاه وجود دارد و در گذشته نیز با پرتاب ماهواره به فضا، توان خود را ثابت کرده‌اند. آن‌ها معتقدند در این شرایط اگر مسئولان دولتی نیز تمایل داشته باشند می‌توانند به ساخت خودروی ملی کمک کنند.

پس از این اعلام آمادگی دانشگاه علم و صنعت، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی جلسه‌ای را با حضور رئیس دانشگاه علم و صنعت و سرپرست وزارت صمت برگزار کرد و طرفین آمادگی خود برای ساخت خودروی ملی را اعلام کردند.

جلسه امروز دومین نشست مشترک میان وزارت صمت و دانشگاه علم و صنعت در راستای موضوع طراحی و ساخت خودروی ملی بود.

کد خبر 430035

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.