توسعه سامانه هوشمند ناوگان خودرویی در شهرداری مشهد

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد از توسعه سامانه هوشمند ناوگان خودرویی از ابتدای تیر ماه سال جاری و تغییرات ناشی از آن در ارائه خدمات حمل و نقل در شهرداری مشهد خبر داد.

به گزارش ایمنا، محمدجواد رجائیان در این باره اظهار کرد: استفاده از سامانه هوشمند ناوگان خودرویی که از چندی پیش با هدف بهینه سازی ارائه خدمات نقلیه به کارکنان شهرداری آغاز شده بود از ابتدای تیرماه وارد فاز جدیدی می‌شود در همین راستا ضمن پیوستن معاونت‌ها و مدیریت کل‌های شهرداری مشهد به این سامانه، شیوه درخواست تلفنی خودرو به کار خود پایان خواهد داد و مجموعه‌های تحت پوشش سامانه صرفاً از طریق اپلیکیشن مربوطه می‌توانند نسبت به درخواست خودرو در خصوص انجام مأموریت‌های سازمانی اقدام کنند.

وی با بیان اینکه در فاز نخست، سازمان فاوا در استفاده از این سامانه پیشگام شد و شهرداری مرکز و مناطق نیز به این سامانه پیوستند، ادامه داد: در حال حاضر کارکنان این بخش‌ها از سامانه هوشمند ناوگان خودرویی در کنار شیوه سنتی که مبتنی بر تماس تلفنی یا حضوری است، برای درخواست خودرو جهت انجام حمل و نقل‌های سازمانی استفاده می‌کنند.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد با تأکید بر گسترش استقرار این سامانه در سطح شهرداری مشهد، تصریح کرد: با توجه به نتایج مطلوب استفاده از سامانه هوشمند ناوگان خودرویی در چند ماه اخیر، از ابتدای تابستان تمامی معاونت‌ها و مدیرکل‌های شهرداری نیز از این سامانه بهره خواهند برد و به تدریج کاربرد آن در سطح شهرداری گسترش خواهد یافت.

رجائیان خاطرنشان کرد: در حال حاضر روزانه به طور متوسط یک هزار و ۳۰۰ درخواست از طریق سامانه هوشمند خودرویی ثبت می‌شود که با گسترش مجموعه‌های تحت پوشش، ظرفیت پاسخگویی به درخواست‌ها نیز افزایش خواهد یافت و محدودیتی در این زمینه وجود ندارد.

وی با تشریح نحوه عملکرد در این زمینه اضافه کرد: در سامانه هوشمند، امکانات نقلیه بخش‌های مختلف شهرداری به اشتراک گذاشته می‌شوند و تحت نظر یک نقلیه مرکزی فعالیت می‌کنند که این امر امکان استفاده بهتر از مجموع خودروهای موجود را فراهم می‌کند. همچنین هر یک از کارکنان می‌توانند با ورود به اپلیکیشن مربوطه و تعیین مبدأ و مقصد سفر، درخواست خودرو کنند و از زمان تقریبی رسیدن خودرو اطلاع پیدا کنند.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد گفت: با بهره‌گیری از این سامانه، سیستم نقلیه در شهرداری مشهد، با چابکی و کیفیت بیشتری ارائه خدمات خواهد داد و با توجه به بهینه‌سازی سیستم و به اشتراک گذاری امکانات، هزینه‌های جاری کاهش خواهد یافت و زمینه ارائه سرویس‌های بهتر در زمینه نقلیه به همکاران فراهم می‌شود.

کد خبر 430029

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.