۲۵ میلیون دلار تجهیزات پزشکی از ایران صادر شد

مدیرکل امور تجهیزات و ملزومات پزشکی وزارت بهداشت از صادرات ۲۵ میلیون دلاری تجهیزات پزشکی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدحسین صفری در حاشیه بازدید جمعی از مسئولان استانی و کشوری از تولیدات پزشکی شرکت‌های دانش بنیان علوم پزشکی اصفهان، با حضور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه حضورش در اصفهان به منظور پیگیری روند کار تولید تجهیزات پزشکی در این شهر بوده است، اظهار کرد: اصفهان همواره به عنوان یکی از قطب‌های تولیدات پزشکی در کشور بوده و خصوصاً در اوضاع شیوع ویروس کرونا یکی از قطب‌های تولید ماسک و لباس‌های حفاظتی بوده است.

وی با بیان اینکه بازخورد تولیدات پزشکی اصفهان در کشور مثبت بوده است، افزود: ماشین تولید پارچه ملت بلون یکی از محصولاتی بوده که امروز برای اولین بار از طرح اولیه آن بازدید شد.

مدیرکل امور تجهیزات و ملزومات پزشکی وزارت بهداشت با اشاره به تولید بالای مواد اولیه پارچه ملت بلون در کشور ادامه داد: دستگاه و ماشینی که بتواند این محصولات را تبدیل به ماسک سه لایه و ماسک N95 کند همواره جز واردات کشور بوده که پتانسیل تولید این ماشین‌ها نیز در این بازدید بررسی شد.

وی ادامه داد: دستگاه تولید پارچه ملت بلون یکی از عواملی بود که در مقابله با شیوع کرونا در کشور نقشی مؤثر داشت و تولید ماشین آلات تولید این پارچه در آینده نیز می‌تواند کمک‌های شایانی به کشور کند.

صفری با بیان اینکه بیش از ۳۰۰ هزار نوع محصولات تجهیزات پزشکی در کشور تولید می‌شود، اضافه کرد: شبکه توزیع نظام مند تجهیزات پزشکی با توجه به وضعیت‌های خاصی که برای تهیه تجهیزات پزشکی کشور پیش می‌آید نیاز ضروری است که در این حوزه احساس می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت حفظ کیفیت شبکه توزیعی تجهیزات پزشکی ادامه داد: باید توجه داشت که هرگونه شبکه توزیعی با توجه به اینکه خریدار نیاز به یک محصول سالم و با قیمت مناسب دارد، باید بتواند نیازهای سبد کالای مصرف کننده را تأمین کند.

مدیرکل امور تجهیزات و ملزومات پزشکی وزارت بهداشت در خصوص مهم‌ترین برنامه‌های اداره کل امور تجهیزات و ملزومات پزشکی کشور اظهار کرد: اصلاح شبکه توزیع تجهیزات پزشکی و همکاری با اصناف برای اعمال توزیع نظام مند محصولات پزشکی در کشور از جمله مهم‌ترین برنامه‌های اداره کل امور تجهیزات و ملزومات پزشکی کشور است.

مدیر کل امور تجهیزات و ملزومات پزشکی کشور در خصوص صادرات این حوزه تصریح کرد: در سال گذشته حدود ۲۵ میلیون دلار مبلغ صادرات تجهیزات پزشکی کشور بوده که با توجه به شرایط تحریم دستاورد بسیار بزرگی برای کشور محسوب می‌شود.

کد خبر 430021

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.