گلاب پاشی هر روز معابر همزمان با دهه کرامت/جانمایی گل نوشته‌ها در میادین شهر

قائم مقام ستاد مناسبت‌های شهرداری مشهد از آماده‌سازی شهر برای دهه کرامت خبر داد.

مهدی یعقوبی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، پیرامون برنامه‌های پیش بینی شده شهرداری مشهد در دهه کرامت اظهار کرد: با توجه به اهمیت شهر مشهد به عنوان پایتخت معنوی ایران، ویژه برنامه‌های مختلفی در این دهه تدارک دیده شده است و در سطح شهر مشهد اجرا خواهد شد.

وی با اشاره به برنامه‌های پیش بینی شده، تصریح کرد: در همین راستا در پنج میدان اصلی شامل میادین بسیج، بیت‌المقدس، شریعتی، فلسطین و امام خمینی، گل نوشته ساخته شده از گل‌های شاخه بریده و در میادین انقلاب، جانباز، لچکی خیابان سعدی و آیلند محتشمی، نوشته "ولادت خورشید هشتم مبارک" بر روی فرش گل‌ها اجرا می‌شود.

یعقوبی از توزیع گل‌های فصلی تابستانه در مناطق مختلف شهر به تعداد ۸۰۰ هزار بوته خبر داد و گفت: در همین راستا ۶۰ عدد فلاورباکس در مقابل مساجد منتخب متبرک با نام حضرت معصومه و امام رضا (ع) جانمایی می‌شود.

گلاب‌پاشی معابر منتهی به حرم مطهر در ساعات اولیه روز

معاون شهردار مشهد با اشاره به پاکسازی مبادی ورودی شهر در محورهای قوچان و نیشابور گفت: در این دهه، روزانه معابر منتهی به حرم مطهر همچون خیابان شیرازی، نواب، طبرسی و امام رضا در ساعات اولیه صبح گلاب‌پاشی می‌شود.

وی افزود: همچنین بیش از ۱۲۰۰ پرچم روی پل‌ها و میادین تعویض می شود و آذین بندی شهر به طول ۱۸۰ هزار متر انجام می‌شود.

یعقوبی گفت: استقرار اتوبوس دیابت در ورودی نواب حرم مطهر، برگزاری جشنواره تخفیفات ۲۵ درصدی در فروشگاه‌های شهرما، جشنواره فروش میوه و تره بار اقلام منتخب به قیمت میدان بار و استقرار خودروهای عملیاتی آتش نشانی در محدوده حرم مطهر از دیگر اقدامات پیش بینی شده در دهه کرامت است.

وی تصریح کرد: سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی در این دهه اقدام به برگزاری مسابقه‌ای ویژه آتش نشانان سراسر کشور با موضوع امام مهربانی به صورت مجازی نموده است که در پایان میزبانی از هشت خانواده آتش نشان را به عنوان زائر امام رضا (ع) طی سه روز بر عهده خواهد داشت.

افزایش سرویس دهی قطار شهری در شب میلاد امام رضا (ع)

یعقوبی در خصوص برنامه‌های اجرایی معاونت عمران، حمل و نقل و ترافیک گفت: افزایش سرویس دهی و کاهش سرفاصله زمانی قطار شهری در شب میلاد امام رضا (ع) به مدت یک ساعت در خط ۱ و ۲، برپایی پاتوق‌های فرهنگی هنری (گذر هنر در مترو)، تقویت خطوط اتوبوسرانی در شب و روز ولادت حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع) به ترتیب ۳۰ دستگاه و ۷۰ دستگاه اتوبوس در محدوده حرم مطهر و سرویس دهی نماز صبح در روز ولادت امام رضا با ۴۰ دستگاه اتوبوس در محدوده حرم مطهر از جمله این اقدامات است.

قائم مقام ستاد مناسبت‌های شهرداری مشهد اعلام کرد: نصب سه هزار آویز ستونی، ۱۲۰۰ بیرقی، ۱۰۰ هزار ریسه و همچنین القاب امام رضا در سطح شهر، افزایش ساعت کاری مراکز راهنمای زائر، افزایش ساعت کار مرکز تلفن خدمات گردشگری ۳۱۳۵ از اقدامات اجرایی در سازمان اجتماعی و فرهنگی می‌باشد.

وی تاکید کرد: در صورت تأیید ستاد پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در استان، جشنواره گردشگری گناباد در بوستان کوهسنگی (آشنایی با سنن، آداب و رسوم، موسیقی)، برنامه کوه گشت با حضور شهروندان و همکاری هیأت کوهنوردی در ارتفاعات جنوب، از ساعت ۱۷ الی ۲۱، همایش دوچرخه سواری در ارتفاعات جنوب از ساعت ۱۷ الی ۲۱، جشنواره بازی‌های بومی محلی با همکاری هیأت بازی‌های بومی محلی استان، جشنواره پرواز بادبادک‌ها در ارتفاعات جنوب، ویژه برنامه‌های فرهنگی در کوه پارک ارتفاعات جنوب و برگزاری جشن‌های میلاد حضرت معصومه و امام رضا (ع) در فرهنگسراهای سطح شهر از سوی این سازمان اجرا خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: بیش از پنج هزار متر مربع اطلاع رسانی محیطی نیز با موضوع دهه کرامت در نقاط مختلف شهر اکران می‌شود.

کد خبر 430006

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.