رشد ۴ درصدی خرید گندم در سال ۹۹

خرید تضمینی گندم در کشور در اول تیرماه به بیش از ۳.۵ میلیون تن رسید که نسبت به سال گذشته در همین زمان رشد ۴ درصدی دارد، بر اساس نتایج آنالیز گندم‌های خریداری شده امسال، کیفیت آن‌ها برای پخت نان خوب است.

به گزارش ایمنا به نقل از شاتا، خرید تضمینی گندم در کشور تا اول تیرماه به ۳ میلیون و ۵۲۹ هزار تن رسیده است که در مقایسه با سال پیش در این زمان رشد ۴ درصدی داشته است. ارزش گندم‌های خریداری شده بیش از ۸۹ هزار میلیارد ریال است و خوزستان با یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن، گلستان ۶۷۰ هزار تن، فارس ۴۲۹ هزار تن و ایلام با ۲۰۳ هزار تن پیشتاز خرید گندم در کشور هستند.

در این مدت میزان خرید تضمینی ۲۲۰ هزار تن دانه‌ی روغنی کلزا نیز در ۲۵ استان به ارزش ۹,۸۰۳ میلیارد ریال بوده است.

بر اساس گزارش مرکز پژوهش‌های غلات کشور از تعداد ۶۲۱۶ نمونه گندم آزمایش شده، پروتئین ۱۲.۳ درصد ثبت شده که در محدوده استاندارد است و برای پخت نان مناسب و کیفیت خوب دارد.

گفتنی است؛ آرد در کشور مطابق استاندارد ۱۰۳ تولید می‌شود و کیفیت نان سنتی نیز در آخرین ارزیابی در اردیبهشت ماه از ۷۳۶ نمونه، نمره کیفیت ۸۶.۲ را به خود اختصاص داده است.

در همین راستا، طی یک هفته گذشته ۱۴۰ هزار و ۴۴۱ تن گندم در سامانه سیفا و ۱۵۶ هزار و ۷۶۴ تن آرد از طریق سامانه آرد به فروش رفته است.

کد خبر 430002

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.