محموله‌های ماسک N95 ایران به کشورهای همسایه صادر شد

قائم مقام سازمان غذا و دارو کشور از صادرات تجهیزات پزشکی مازاد بر نیاز کشور به کشورهای همسایه خبرداد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ابوالقاسم گرجی دقایقی قبل در حاشیه بازدید جمعی از مسئولان استانی و کشوری از تولیدات پزشکی شرکت‌های دانش بنیان علوم پزشکی اصفهان، در جمع خبرنگاران در خصوص وضعیت اصفهان در تولیدات تجهیزات پزشکی اظهار کرد: اصفهان همواره جز چند دانشگاه برتر کشور در تولید تجهیزات پزشکی و علوم تحقیقاتی بوده است.

وی افزود: اصفهان هر ساله چندین دستاورد جدید در حوزه‌های تحقیقاتی و تجهیزات پزشکی دارد و امسال نیز که سال جهش تولید نامگذاری شد اصفهانی‌ها در حوزه تولیدات دستگاه، ابزار و کیت‌های تشخیصی موفق به خود نمایی شدند.

قائم مقام سازمان غذا و دارو ادامه داد: امید است با همکاری‌هایی که وزارت بهداشت و اداره تجهیزات پزشکی انجام می‌شود همکاری‌های لازم برای تسریع در عرضه این محصولات به بازار صورت بگیرد و در نهایت جلوی واردات محصولات مشابه نیز به کشور گرفته شود.

وی با بیان اینکه در سال جهش تولید تا حد امکان جلوی واردات محصولات مشابه گرفته می‌شود، گفت: هماهنگی‌های لازم برای تست و اخذ مجوز محصولات تولیدی شرکت‌های مختلف انجام شده است تا با گرفتن آخرین تست‌ها و با توجه به توانایی و پتانسیل این شرکت‌ها مقدار واردات محصولات گرفته شود.

گرجی با اشاره به تولید ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار ماسک روزانه قبل از شیوع کرونا در کشور تصریح کرد: تولیدات ماسک کشور تنها در حوزه صنعتی بعد از شیوع کرونا به روزانه ۲.۵ میلیون ماسک رسیده است و با این میزان تولیدات ایران جز کشورهایی بوده است که با کمبود ماسک مواجه نشده است.

وی با اشاره به کمبود تجهیزات پزشکی مرتبط با کرونا در اروپا گفت: کشورهای اروپایی با وجود تجهیزات فراوان هنوز با مشکل کمبود ماسک مواجه هستند در حالی که این نیاز در کشور حس نمی‌شود.

قائم مقام سازمان غذا و دارو با اشاره به تولید بالای لباس‌های محافظتی کرونا برای بیمارستان‌ها اظهار کرد: در حال حاضر در کشور دپوی استراتژیک گان (لباس محافظتی کرونا در بیمارستان‌ها) صورت می‌گیرد و برای پیک دوم کرونا در کشور پیش‌بینی ۱.۵ میلیون گان و ۳۰ میلیون ماسک شده است.

وی با اشاره به تولید پارچه مخصوص ماسک در اصفهان تصریح کرد: اصفهان جز اولین مجموعه‌هایی داخل کشور است که لایه ملت بلون ماسک را تولید می‌کند تا کمبود این حوزه نیز در کشور حل شود و نیاز به واردات این دستگاه نیز مرتفع شود.

گرجی در پاسخ به خبرنگار ایمنا در خصوص بازار صادرات محصولات پزشکی گفت: هر مقدار از تجهیزات پزشکی در کشور که مازاد بر نیاز مردم باشد مجوز صادرات محصولاتی همچون لباس‌های محافظتی و ماسک داده می‌شود.

وی همچنین از صادرات چند محموله ماسک N95 و لباس‌های محافظتی به کشورهای همسایه خبر داد.

گرجی با بیان اینکه در حال حاضر همچنان واردات تجهیزات پزشکی را داریم، افزود: پیش خرید برخی محصولات انجام شده است، برای مثال در حال حاضر ۲ هزار ونتیلاتور پیش خرید شده به بیمارستان‌ها عرضه می‌شود.

کد خبر 429998

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.