طراحی بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان پروژه در یکسال

مدیرکل اداره دفتر فنی و طراحی شهرداری اصفهان گفت: به ‌طور متوسط در یک سال بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان پروژه طراحی می‌شود که با تقسیم ماه‌ها به‌طور متوسط در یک ماه نزدیک به ۳۰ میلیارد تومان پروژه عمرانی ابلاغ می‌شود.

سعید کورنگ بهشتی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: اداره کل دفتر فنی و طراحی شهرداری اصفهان ضمن توسعه سطح کیفی ظرفیت‌های کارشناسی و فنی در انجام خدمات مشاوره فنی و مهندسی در رشته‌های معماری، شهرسازی، ترافیک، سازه و تأسیسات و به لحاظ ابداع در جامعه مهندسان مشاور الهام‌بخش است که با خلاقیت‌های پیشرو و ارائه پروژه‌ها به جامعه متخصصان با تعامل سازنده و مؤثر در روابط داخلی و بین‌الملل با شرکت‌های مشابه در این تخصص‌ها فعالیت می‌کند.

وی ادامه داد: مأموریت این اداره طراحی و کنترل طرح‌ها و محاسبات، انجام مطالعات عملیاتی برای رفع نیازهای اساسی شهر اصفهان در امور فنی و مهندسی از طریق متمرکز کردن همه طراحی‌های شهری از قبیل طرح‌های ایجاد بزرگراه‌ها و تقاطع‌های غیر همسطح، طرح اصلاح هندسی تقاطع‌ها، خطوط و پایانه‌های حمل و نقل عمومی و طراحی و بازسازی انهار و مادی‌ها و روان‌بخشی و احیای بافت‌های تاریخی و فرسوده و طراحی‌های اماکن فرهنگی، فرهنگ‌سرا و خانه فرهنگ، اماکن ورزشی، پارک‌ها و فضاهای سبز، خیابان‌ها، پیاده‌روها، حلقه‌های ترافیکی اصفهان، پارک‌ها و حاشیه‌سازی رودخانه زاینده‌رود و مبلمان شهری است.

مدیرکل اداره دفتر فنی و طراحی شهرداری اصفهان گفت: اداره کل دفتر فنی و طراحی شهرداری اصفهان از سال ۸۰ شروع به فعالیت کرد و تا پایان سال گذشته با عنوان «سازمان» به فعالیت خود ادامه داد؛ این در حالی بود که مورد تأیید وزارت کشور نبود و در واقع به‌عنوان واحد غیررسمی فعالیت می‌کرد تا اینکه با هماهنگی شهردار اصفهان و وزارت کشور جایگاه قانونی برای آن تصویب شد و در حال حاضر به «اداره‌کل دفتر فنی و طراحی شهرداری اصفهان» تبدیل شده است و از اواخر سال گذشته با ترکیب رسمی و قانونی به فعالیت خود ادامه داد و تمام نیروهای آن مطابق چارت تأیید وزارت کشور منطبق شد که تعداد ۴۰ کارشناس در رشته‌های مختلف برق، مکانیک، راه و ترافیک و سازه مشغول کار هستند.

کورنگ بهشتی خاطرنشان کرد: تمام پروژه‌هایی که در شهر اصفهان اجرا می‌شود و نیاز به طراحی دارد، توسط کارشناسان این اداره طراحی و بخشی از آن برون‌سپاری و سپس توسط کارشناسان اداره تحویل گرفته می‌شود.

وی با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون در هرماه حدود ۳۰ طرح تکمیل، بازنگری و ابلاغ شده است، افزود: در سال‌های گذشته، تعداد پروژه‌های این مجموعه بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ طرح در سال بود؛ اما در حالی که در سال ۹۷ طرح‌های ابلاغ شده ۲۰۴ مورد بود در سال گذشته این تعداد به ۳۵۰ طرح در طول یک سال رسید و با رشد بیش از ۷۱ درصد مواجه شدیم.

مدیرکل اداره دفتر فنی و طراحی شهرداری اصفهان اظهار کرد: چشم‌انداز آینده به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شده که تا شهریورماه سال‌جاری حدود ۸۰ درصد طرح‌هایی که طی یک سال در مرحله طراحی است، تکمیل و برای اجرا به حوزه معاونت عمران و مناطق فرستاده شود؛ با وجود این نیازهای منطقه‌ای یا افزایش تعداد طرح‌ها از موارد غیرقابل‌پیش‌بینی است.

وی با بیان اینکه در هرماه۳۰ پروژه طراحی یا بازنگری می‌شود، افزود: به‌طور متوسط در یک سال بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان پروژه طراحی می‌شود که با تقسیم ماه‌ها به‌طور متوسط در یک ماه نزدیک به ۳۰ میلیارد تومان پروژه عمرانی ابلاغ می‌شود.

کورنگ‌ بهشتی گفت: در اداره دفتر فنی و طراحی شهرداری اصفهان ۶۰ درصد طرح‌ها مربوط به ترافیک، ۲۵ درصد آن خدمات شهری و مابقی در سایر حوزه‌ها قرار دارد که امیدواریم با توجه به فضای حاکم بر اداره و تعامل با سایر بخش‌ها، طرح‌های باکیفیت و کمیت بالایی را برای شهروندان رقم بزنیم.

کد خبر 429965

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.