افزایش تعداد چشمه‌های بهداشتی در ۲۰ نقطه شهر

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان گفت: امسال در ۲۰ نقطه شهر به ظرفیت خدماتی سرویس‌های بهداشتی شهر اضافه خواهد شد.

حسین امیری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: اهمیت موضوع چشمه‌های بهداشتی در جهان تا حدی است که سازمان ملل متحد ۱۹ نوامبر (۲۸ آبان) را به عنوان روز جهانی آن (World Toilet Day) نام نهاده است.

وی ادامه داد: این مناسبت نمادین برای آگاهی بخشی جوامع بشری درباره آسیب‌هایی است که استفاده نکردن از سرویس‌های بهداشتی مناسب برای انسان و کره زمین همراه خواهد داشت؛ به همین مناسبت از سال ۲۰۰۱ میلادی سازمان بین‌المللی توالت (World Toilet Organizatin) تأسیس شد تا فرهنگسازی توسعه سرویس بهداشتی مدرن را در سراسر جهان در دستور کار قرار دهد.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان تصریح کرد: شهر اصفهان با حدود دو میلیون نفر جمعیت و حدود ۵۵ هزار هکتار وسعت (۳۵ هزار هکتار مساحت حریم و ۲۰ هزار هکتار مساحت قانونی)، نیاز به توجه ارتقای خدمت‌رسانی بهینه و یاری‌رسانی به مردم در حوزه‌های مختلف دارد.

وی با بیان اینکه اصفهان به عنوان یک کلانشهر مطرح در سطح جهان باید زیبنده پذیرش گردشگران، مسافران و دوستداران این شهر باشد، تاکید کرد: نمی‌توان ادعای گردشگر پذیر بودن داشت، اما بسترهای لازم را فراهم نکرد؛ باید تمام متولیان امر دست به دست هم داده تا بتوانند چهره این شهر را به عنوان یک جهان شهر معرفی کنند.

امیری ادامه داد: یکی از مشکلاتی که در پذیرش گردشگران در شهر وجود دارد، ضعف در تأمین خدمات مورد نیاز آنها به ویژه خدمات سرویس‌های بهداشتی در سطح شهر است.

وی ادامه داد: با توجه به انتخاب شهر اصفهان به عنوان شهر دوستدار سالمند، باید شرایطی را برای تامین رفاه حال بیشتر سالمندان فراهم کرد که یکی از نیازهای آنها استفاده راحت از سرویس‌های بهداشتی است، بنابراین با توجه به کمبود تعداد این امکان در شهر باید نسبت به افزایش ظرفیت خدمات سرویس‌های بهداشتی اقدام کرد.

وی ادامه داد: در شهر اصفهان مناطق سه، پنج و شش از نظر تعداد سرویس‌های موجود، بالاترین تعداد را به خود اختصاص داده‌اند این در حالی است که در مناطق دو ۱۱و ۱۵ کمترین تعداد سرویس‌های بهداشتی وجود دارد که با برنامه‌ریزی‌های شده این کمبودها برطرف خواهد شد.

معاون شهردار اصفهان ادامه داد: تا پایان امسال تعداد ۲۰ سرویس بهداشتی به مجموعه سرویس‌های بهداشتی سطح شهر افزوده خواهد شود که این تعداد حدود ۹ درصد از کل سرویس‌های بهداشتی موجود در سطح شهر است.

وی با بیان اینکه اهمیت بهداشت عمومی و دقت در حفظ سلامت جامعه از شاخص‌های تامین رفاه و پیشرفت هر مجموعه شهری محسوب می‌شود، اظهار کرد: در مقوله مسائل مربوط به کمیت و کیفیت سرویس‌های بهداشتی شهری در کنار توجه به عوامل مربوط به بنا و جانمایی مناسب و متناسب با نیاز، مقولات فرهنگی و آموزشی را نیز باید مدنظر قرار داد تا بتوان بین تکنولوژی و فرهنگ استفاده از آن پیوند ایجاد کرد.

امیری با بیان اینکه استفاده از امکانات سرویس‌های های بهداشتی یکی از نیازهای اساسی و روزانه هر انسانی است، گفت: وجود سرویس‌های بهداشتی در مکان‌های عمومی یک اولویت اساسی به شمار می‌آید.

کد خبر 429957

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.