۱۴ کیلومتر به مسیر دوچرخه رو در تهران افزوده شد

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه ۱۵ تهران گفت: ۱۴ کیلومتر مسیر دوچرخه در راستای تحقق شعار «سه‌شنبه بی‌دود» در منطقه ۱۵ احداث و به مسیر دوچرخه سواری پایتخت افزوده شد.

به گزارش ایمنا، مسعود لواف زاده اظهار کرد: توسعه مسیرهای ویژه به منظور ارتقای فرهنگ دوچرخه سواری در بین شهروندان، حفظ محیط زیست و کاهش آلودگی و ترافیک از سال گذشته در این منطقه آغاز شده است.

وی ادامه داد: به همین منظور در بوستان‌های آزادگان، پردیس بانوان، بوستان ترافیک، کوهسار و فرهنگسرای خاوران مسیر دوچرخه سواری احداث شد.

معاون حمل و ترافیک منطقه شهرداری ۱۵ تهران عنوان کرد: در مجموع ۱۷ خانه دوچرخه با ظرفیت ۳۰۰ دستگاه دوچرخه در راستای ترویج فرهنگ دوچرخه سواری و کاهش آلودگی هوا در محله‌ها راه اندازی شده است.

وی افزود: این ایستگاه‌ها در محوطه شهرداری منطقه ۱۵، فرهنگسرای خاوران، بوستان‌های، آزادگان، آموزش ترافیک و پردیس بانوان، خلیج فارس قرار دارد.

به گفته لواف زاده یک دستگاه کانکس با ۲۰ دستگاه دوچرخه به همراه کلاه ایمنی در محوطه دانشگاه فنی و حرفه‌ای ولی عصر (عج) نصب شد تا دانشجویان این دانشکده بتوانند از دوچرخه برای رفت و آمد در محله‌های عمومی استفاده کنند.

وی گفت: دوره‌های آموزش رفتار ترافیکی و دوچرخه سواری نیز در سه سطح از مقدماتی تا پیشرفته تحت تعلیم مربی فدراسیون در بوستان ترافیک برای دانشجویان برپا شده است.

کد خبر 429955

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حمید US ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
    0 0
    تعداد دوچرخه ها کم هست .. غافل می شی یکی دیگه می اد می بره. خوب زیاد کنید تعدادش رو