ذخیره سد زاینده رود به ۶۴۱ میلیون مترمکعب رسید

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای اصفهان با تاکید بر لزوم مصرف بهینه آب در تابستان پیش رو، گفت: ذخیره سد زاینده رود امروز به ۶۴۱ میلیون مترمکعب رسید.

حسن ساسانی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: ذخیره سد زاینده رود امروز ۶۴۱ میلیون متر مکعب، ورودی به سد ۵۱ متر مکعب بر ثانیه و خروجی آن ۳۹ مترمکعب بر ثانیه است.

وی با اشاره به میزان بارش‌ها در چلگرد ایستگاه شاخص زاینده رود، افزود: از ابتدای سال آبی جاری (مهرماه ۹۸)، یک هزار و ۱۷۰ میلیمتر بارش ثبت شده که این مقدار در سال گذشته دو هزار و ۱۲۴ میلیمتر و در مقایسه با بلندمدت در همین بازه زمانی یک هزار و ۳۵۱ میلیمتر بوده است.

ساسانی یادآور شد: امسال نسبت به سال گذشته ۴۵ درصد و نسبت به متوسط بلند مدت با ۱۳ درصد کاهش بارندگی را در حوضه آبریز زاینده رود شاهد هستیم.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان به افزایش مصرف آب به علت شیوع ویروس کرونا در ماه‌های اخیر اشاره و توصیه کرد: انتظار داریم با مصرف بهینه آب در تمام بخش‌ها نسبت به این کالای باارزش مسئولانه رفتار شود تا برای تأمین آب شرب و بهداشت در تابستان پیش رو با مشکل کمبود آب مواجه نشویم.

به گزارش ایمنا، زاینده‌رود به طول بیش از ۴۰۰ کیلومتر بزرگترین رودخانه منطقه مرکزی ایران است که از کوه‌های زاگرس مرکزی بویژه زرد کوه بختیاری سرچشمه گرفته و در کویر مرکزی ایران به سمت شرق پیش می‌رود و به تالاب گاوخونی در شرق اصفهان می‌ریزد. سد زاینده رود به عنوان یکی از اصلی‌ترین سدهای مرکز کشور و تأمین کننده آب شرب، محیط زیست،، کشاورزی و صنعت در منطقه مرکزی ایران، در سال ۱۳۴۹ با ظرفیت ۱.۴ میلیارد مترمکعب بهره برداری شد؛ این سد قوسی شکل در ۱۱۰ کیلومتری غرب اصفهان در شهرستان چادگان قرار دارد.

کد خبر 429954

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.