انتظار تخلف در کارنامه رئیس جمهور را نداریم

عضو شورای شهر تهران خطاب به رئیس جمهور گفت: من امیدوارم از تخلفات رخ داده در ملک نهاد ریاست جمهوری در جماران بی‌خبر بوده باشید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت نظری در صفحه اینستاگرام خود نوشت: "جناب آقای رئیس جمهور؛ حتماً شما که حقوقدان هستید و از ابتدای انقلاب اسلامی در سطوح عالی قانون‌گذاری و مدیریتی حضور داشته‌اید و تاکنون دوبار و پس از اعتماد میلیونی مردم، سوگند خورده‌اید که پاسدار قانون اساسی باشید، بهتر از من می‌دانید که در اصل‏ پنجاهم قانون اساسی صراحتاً تاکید شده که "در جمهوری‏ اسلامی‏، حفاظت‏ از محیط زیست‏ که‏ نسل‏ امروز و نسل‌های‏ بعد باید در آن حیات‏ اجتماعی‏ رو به رشدی داشته‏ باشند، وظیفه‏ عمومی‏ تلقی‏ می‏‌گردد. از این رو فعالیت‌های‏ اقتصادی‏ و غیر آن که‏ با آلودگی‏ محیط زیست‏ یا تخریب‏ غیر قابل‏ جبران‏ آن ملازمه‏ پیدا کند، ممنوع‏ است‏. "

حال نمی‌دانم چطور در ملکی که متعلق به نهاد ریاست جمهوری است، این‌گونه درختان قلع و قمع شده‌اند و این نابودی درختان چطور رخ داده است؟ نمی‌دانم چطور صراحتاً در اسناد شهرداری تهران و نیز طرح تفصیلی، کاربری ملک مورد مناقشه مسکونی اعلام شده، اما روابط عمومی نهاد ریاست جمهوری کاربری آن را اداری اعلام کرده است؟ نمی‌دانم چطور در ابتدای خردادماه، شهردار منطقه یک رأی باغ بودن ملک را امضا می‌کند اما در پایان خردادماه، برخلاف امضایش مصاحبه می‌کند! نمی‌دانم چطور ملکی که در سند آن قید باغ و عمارت آمده و رأی کمیسیون ماده هفت نیز دارد، امکان ساخت و ساز می‌یابد؟ نمی‌دانم چطور ساخت و ساز انجام می‌شود و چند ماه بعد از رسانه‌ای شدن موضوع، جواز ساخت صادر می‌شود! اینها سوالات من و بسیاری از مردم است که در جایگاه نماینده آنان، امروز در تذکری در صحن شورای شهر خواهان رسیدگی و پاسخگویی به آن‌ها شدم.

جناب آقای رئیس جمهور؛ شما نماینده ما هستید و به همین دلیل هم انتظار نداریم که تخلف یا غفلتی در کارنامه شما باشد. من امیدوارم از تخلفات رخ داده در این ملک بی‌خبر بوده باشید و حال که در جریان آن قرار گرفتید، جبرانش کنید. جبران کنید تا دیگر مسئولان در هر رده و مقامی هستند، شما را الگوی خود قرار داده و از عذرخواهی بابت اشتباه و جبرانش هراس نداشته باشند. "

کد خبر 429940

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.