توضیحات دانشگاه علوم پزشکی یاسوج درباره روند درمان مرحوم البرز زارعی

روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج به اخبار منتشر شده در برخی رسانه‌های استان مبنی بر کم کاری بیمارستان‌ها در درمان مرحوم البرز زارع واکنش نشان داد.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، این توضیحات به شرح زیر است: در پی آتش سوزی جنگل‌های زاگرس و مهار آتش‌سوزی توسط نیروهای خودجوش مردمی و محیط زیست، متأسفانه یکی از فعالان خوش نام و فداکار این عرصه به نام آقای "البرز زارع" در این حادثه دچار آتش‌سوزی و سوختگی شدید شده بود که ساعت ۱۳:۴۰ روز ۱۲ خرداد توسط اورژانس ۱۱۵ تحویل بیمارستان شهید رجایی گچساران شد و بلافاصله بیمار به اتاق احیا منتقل و تحت مانیتورینگ قرار گرفت.

متخصص جراحی، بیمار را ویزیت نمود و اقدامات اولیه مانند شستشو و پانسمان و iv تراپی برای بیمار انجام شد و طبق نظر پزشک بیمار ساعت ۱۷:۳۰ با اسکورت پزشکی به یاسوج اعزام شد. در همان لحظات اولیه ورود بیمار به بیمارستان شهید بهشتی یاسوج، دکتر محرابی؛ فوق تخصص جراحی و دستیاران وی، معاینات تخصصی را انجام دادند و مشخص شد که میزان سوختگی نامبرده ۶۰ درصد و از نوع سوختگی درجه ۲ و ۳ عمقی است و در اندام‌های فوقانی و تحتانی و صورت بیمار رخ داده است.

بلافاصله بیمار به آی سی یو بخش سوختگی منتقل شد و احیا اولیه به مدت ۷۲ ساعت طبق استانداردهای درمانی شامل مانیتورینگ، مایع درمانی، آنتی‌بیوتیک درمانی و اکسیژن درمانی و … صورت گرفت.

بیمار در روز چهارم بستری، با تشخیص پزشک جراح آماده جراحی دبریدمان و پیوند شده بود که با توجه به عدم رضایت بیمار و همراهان و اصرار آنها مبنی بر اعزام به بیمارستان سوانح سوختگی اصفهان و همینطور درخواست مدیریت محترم بحران استان مبنی بر اعزام بیمار، ادامه پروسه درمان بیمار در یاسوج انجام نگرفت.

بنابراین بیمار با حال عمومی خوب و با اورژانس هوایی و تجهیزات مورد نیاز به بیمارستان سوانح سوختگی اصفهان اعزام شد تا ادامه مراحل درمان خود را طی کند که متأسفانه تلاش کادر درمانی افاقه نکرد و این جوان برومند و رشید بدلیل شدت سوختگی درگذشت. لازم به ذکر است؛ روند درمانی نامبرده در طی مدت بستری در آی سی یو بیمارستان شهید بهشتی یاسوج به صورت مکرر توسط مدیران و مسئولین محترم استانی از جمله استاندار محترم و معاونین ایشان و مدیر کل محیط زیست استان رصد و پیگیری می‌شد و همگی شاهد حال عمومی مساعد نامبرده در طی این مدت بودند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی، معاونین و مسؤلین بیمارستان شهید بهشتی نیز نظارت مستقیم بر روند درمانی بیمار داشتند. همچنین هیچ هزینه‌ای جهت بستری در یاسوج و اعزام هوایی به اصفهان از خانواده بیمار دریافت نشد.

کد خبر 429939

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.