جلوگیری از خسارات بر پیکره شهری با قطع تلفن دیوار نویسان

مدیر کل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان گفت: با قطع تلفن افراد دیوار نویس طبق ماده ۹۲ قانون شهرداری، ضمن رفع نازیبایی و جلوگیری از خسارات بر پیکره شهری از ورود افراد فاقد هویت به کاربری‌های مسکونی و تجاری جلوگیری شده است.

حسن محمدحسینی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در راستای مأموریت‌های مشترک از جمله نظم بخشی به اماکن عمومی که از وظایف مشترک عوامل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری و مأموران انتظامی است به شایستگی در قالب قراردادهای دوجانبه می‌توان از وقوع جرم پیشگیری کرد.

وی با اشاره به اقدامات عوامل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری و مأموران انتظامی، تصریح کرد: با اجرای بند ۱۴ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها و ماده ۱۱۰ قانون مذکور بخش قابل ملاحظه‌ای از مخروبه‌ها، ساختمان‌های متروکه و نیمه‌ساز بلاتکلیف که در زمره مکان‌های بی‌دفاع شهری است، ساماندهی شده که عوائد آن پیشگیری و رفع مشکلات بهداشتی و بیتوته افراد ولگرد و نازیبایی‌ها بوده است.

مدیر کل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان افزود: با استناد به قوانین مدیریت پسماند و تبصره ذیل بند یک ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها و همچنین در راستای مقابله با شیوع کرونا (بند ۱۵ ماده ۵۵) در برخورد با خودروهای غیرمجاز بازیافتی مشاهده می‌شود به طور نسبی در کاهش سهم این پدیده در سرقت نقش داشته و از سایر مسائل تخلفی جلوگیری شده است.

وی ادامه داد: با اجرای ماده ۱۰۰ قانون شهرداری‌ها و جلوگیری از تخریب باغات و اراضی کشاورزی از معضلات جانبی همچون شکل‌گیری محله‌های حاشیه‌نشین، رشد بی‌قاعده شهر و در نهایت ایجاد بستر مناسب برای بزه و شکل‌گیری سایر جرم‌ها (اعتیاد و قاچاق، سرقت، کلاهبرداری، آدم ربایی، اختفای مجرمان و دیگر مسائل از قبیل نزاع و درگیری، شرارت و ایجاد اخلال در روابط اجتماعی و تبعات سوء امنیتی) به خصوص در مواقع بروز بحران‌های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی پیشگیری شده است.

محمدحسینی با بیان اینکه جلوگیری از سد معابر تبصره ذیل بند یک ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها از گسترش پدیده مشاغل کاذب و نازیبایی و ایجاد بستر جرم از قبیل سرقت و مسائل اخلاقی ناشی از درهم آمیختگی معابر جلوگیری شده است، گفت: طبق این قانون خودروهای اسقاطی رها شده در کنار معابر  از مصادیق سد معابر است و می‌تواند در اختفای سارقان و عرضه مواد مخدر نقش داشته باشد که با همکاری‌های صورت گرفته از بروز این تخلف جلوگیری شده است.

وی تاکید کرد: از دیگر همکاری‌های مشترک عوامل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری و مأموران انتظامی جلوگیری و رفع تخلفاتی مانند خودروهای دوره‌گرد است که از نارضایتی شهروندان و کسبه ناشی از آلودگی صورتی و بصری، گره ترافیکی و سلب آسایش و اخلال در صنوف دارای پروانه فعالیت جلوگیری شد.

مدیر کل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان اظهار کرد: در اجرای بند ۲۰ ماده ۵۵ شهرداری‌ها با شناسایی و برخورد با مشاغل مزاحم از ایجاد نارضایتی و کاهش آستانه تحمل شهروندان جلوگیری شد که این امر در کاهش درگیری‌ها مؤثر بوده است.

وی با بیان اینکه در سایر موارد همچون برخورد با افراد کارتن‌خواب و متکدیان که از پدیده‌های مزاحم و سلب آسایش همراه با نازیبایی و انتقال بیماری‌ها  است، عملیات‌های مشترک عوامل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری و مأموران انتظامی در دست اقدام است، افزود: انجام این مأموریت‌ها رضایت شهروندان را همراه داشته است.

محمدحسینی تصریح کرد: با قطع تلفن افراد دیوار نویس طبق ماده ۹۲ قانون شهرداری، ضمن رفع نازیبایی و جلوگیری از خسارات بر پیکره شهری از ورود افراد فاقد هویت به کاربری‌های مسکونی و تجاری جلوگیری شده است.

وی با بیان اینکه ارتقای سطح همکاری عوامل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری و مأموران انتظامی منافع عامه را همراه دارد، ادامه داد: منافع همکاری‌های مشترک فراتر از منافع سازمانی است، از این رو باید مباحث و نارسایی‌ها مورد بررسی و همچون گذشته با هم‌افزایی، اقدامات بایسته اعمال شود.

وی تاکید کرد: همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط در ساماندهی بازارهای میدان امام (ره)، موضوع تردد موتورسیکلت و تهیه و توزیع قلیان در پارک‌ها، جمع‌آوری و ساماندهی معتادان متجاهر طبق ماده ۱۶ مبارزه با مواد مخدر، همکاری کلانتری با مرکز اردوگاهی متکدیان در امر حفظ نظم محل و حفظ کاربری اراضی محدوده محمودآباد و حسین‌آباد گاریچه لازم و ضروری است و این موارد باید مورد توجه قرار گیرد.

کد خبر 429926

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۲
    0 0
    پیشنهاد خوبیه. اینطوری میام تلفن همه فامیل های زنم رو رو دیوار می نویسم که تلفنشون قطه بشه و دیگه زنم انقدر با تلفن حرف نزنه