استخرهای اصفهان باز نمی‌شود/تالارها باز است

مدیرگروه مهندسی بهداشت محیط استان اصفهان گفت: تعطیلی مجدد تالارها یک شایعه است، تمامی تالارها در استان اصفهان با رعایت ضوابط و دستورالعمل‌ها اجازه فعالیت دارند، اما فعالیت استخرها در شهر اصفهان که در وضعیت زرد قرار دارد ممنوع است و هنوز مشخص نیست که فعالیت آن‌ها چه زمانی آغاز شود.

سیدمهدی میرجهانیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه مرکز بهداشت نمی‌تواند در زمینه ممنوعیت برگزاری مراسم عروسی در منازل ورود کند، اظهار کرد: نه تنها معاونت بهداشتی بلکه نیروی انتظامی نیز نمی‌تواند بدون حکم قضائی در این زمینه اقدامی انجام دهد.

وی ادامه داد: برای برگزاری مراسم عروسی در منزل باید خود افراد بدانند که این کار سبب شیوع ویروس کرونا می‌شود و جان دیگران را به خطر می‌اندازند، همچنین بیشترین حساسیت مربوط به صنف‌هایی است که تجمع افراد و تماس افراد با سطوح در آن بیشتر باشد و از جمله این موارد می‌توان به رستوران‌ها و کافه تریاها اشاره کرد.

مدیرگروه مهندسی بهداشت محیط استان اصفهان با توضیح اینکه تعطیلی مجدد تالارها یک شایعه است، افزود: تمامی تالارها در استان اصفهان با رعایت ضوابط و دستورالعمل‌ها اجازه فعالیت دارند.

وی با اشاره به اینکه رعایت دستورالعمل‌های مقابله با شیوع کرونا در جامعه هنوز ضروری است و افراد نباید فراموش کنند که ویروس کرونا هنوز وجود دارد، تصریح کرد: فعالیت استخرها در مناطق سفید تنها برای استخرهای رو باز با رعایت تمام شرایط و ضوابط بهداشتی مجاز است، اما فعالیت آن‌ها در شهر اصفهان که در وضعیت زرد قرار دارد، ممنوع است و هنوز مشخص نیست که استخرها در شهر اصفهان چه زمانی بازگشایی می‌شوند.

میرجهانیان خاطرنشان کرد: باشگاه‌ها نیز با ظرفیت کمتر در سطح استان فعالیت می‌کنند و بازرسی‌ها از باشگاه‌ها همچنان ادامه دارد و گزارش‌های مردمی نیز در این زمینه به دست ما می‌رسد و در اسرع وقت رسیدگی می‌شود، در یک ماهه اخیر در سطح استانبه باشگاه‌هایی که با ظرفیت بیشتر فعالیت کردند و ضوابط مقابله با شیوع کرونا را رعایت نکردند، حدود ۳۵ اخطار داشته‌ایم.

کد خبر 429924

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.