افزایش ۳۵ درصدی نرخ کرایه سرویس مدارس بندرعباس

در جلسه علنی شورای اسلامی شهر بندرعباس افزایش ۳۵ درصدی نرخ کرایه سرویس مدارس به تصویب رسید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدرضا بی‌نیاز معاون بار و کالای سازمان مدیریت حمل و نقل و بار و مسافر شهرداری بندرعباس در جریان بررسی لایحه افزایش نرخ کرایه سرویس مدارس در یکصد و هشتاد و یکمین جلسه علنی شورای این شهر گفت: طبق گفته‌های مدیر نواحی ۲۰ هزار دانش‌آموز در شهر بندرعباس به سرویس مدرسه نیاز دارند.

وی افزود: ۷۳۴ سرویس مدرسه در بندرعباس فعال هستند که این تعداد با میزان ایده آل فاصله زیادی دارد و کمبود آن به دلیل افزایش نرخ سوخت در سال گذشته است.

در پایان بررسی این لایحه، اعضای شورای شهر با افزایش ۳۵ درصدی کرایه سرویس مدارس بندرعباس موافقت کردند.

تصمیمات ستاد کرونا دیر اتخاذ می‌شود

رئیس شورای شهر بندرعباس در این جلسه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای جامعه اصناف و تبریک روز اصناف و قدردانی از تلاش تولید کنندگان در راستای رونق تولید و ایجاد اشتغال، گفت: جامعه اصناف در جریان شیوع بیماری کرونا خیلی زودتر از ستاد مقابله با این بیماری در بسیاری از زمینه‌ها آمادگی خود را اعلام کرده و برای صیانت از سلامتی همشهریان همکاری‌های لازم را داشته است.

فاطمه جراره اظهار کرد: باید از تلاش‌های کادر درمان که در این روزهای سخت همواره با فداکاری مشغول خدمت‌رسانی برای حفظ جان شهروندان و بیماران هستند تشکر و قدردانی کرد.

وی تصریح کرد: این افراد با توجه به شرایط پیش آمده برای استان به ویژه شهرستان بندرعباس و همچنین با وجود کمبودها و مظلومیتی که همیشه گریبان‌گیر استان هرمزگان بوده و در حال حاضر نیز جان و سلامت شهروندان را نشانه گرفته، مشغول خدمت‌رسانی هستند.

رئیس شورای شهر بندرعباس افزود: تا این لحظه منتظر بودیم تا ستاد ملی مبارزه با کرونا تصمیمات اصولی برای استان هرمزگان و شهرستان بندرعباس اتخاذ کند که آنطور که از شواهد پیداست تصمیماتی که در این ستاد گرفته می‌شود با توجه به شرایط استان اندکی دیر اتخاذ شده و ستاد مبارزه با کرونای استان و متولیان این حوزه سریع‌تر به فکر یافتن راه چاره‌ای بوده‌اند و راهکارهایی را مشخص کرده‌اند.

جراره گفت: باید هرچه زودتر استان‌ها با توجه به شرایط موجود برای مقابله با کرونا تصمیم‌گیری کنند؛ در حال حاضر ستاد ملی مبارزه با کرونا به این نتیجه رسیده که اقدامات لازم پیشگیرانه و کنترلی را برای استان انجام دهد، هرچند شاید این نتیجه‌گیری اندکی دیر حاصل شد اما امیدواریم هرچه زودتر این تصمیمات عملی شود تا جان شهروندان هرمزگانی بیشتر از این به خطر نیفتد.

وی با بیان اینکه شیوع این بیماری باعث شد یکی از پرسنل زحمت‌کش و وظیفه شناس سازمان مدیریت پسماند را از دست بدهیم، اضافه کرد: امیدواریم تصمیمات در ستاد ملی کرونا زودتر گرفته شده و به مرحله عمل برسد زیرا خیلی از عزیزان و همشهریان ما در چنگال این بیماری اسیر شده‌اند و سلامت تمام هم استانی‌ها به ویژه شهروندان بندرعباسی به خطر افتاده است.

هرمزگان نیازمند تأسیس مدرسه بهیاری است

اسماعیل بواشه، عضو شورای شهر بندرعباس در نطق پیش از دستور خود در این جلسه گفت: آگهی استخدام‌هایی در دانشگاه علوم پزشکی در رابطه با بحث بهیار و پرستار زده شده که در دو تاریخ بهمن ماه ۹۸ و جدیداً در اواخر خردادماه اعلام شده که تعدادی از پرستاران و بهیاران را استخدام کنند؛ نیاز است تعداد کادر درمان استان بیشتر شود که امیدواریم در دستورکار قرار گیرد.

وی با بیان اینکه کمبود کادر درمان استان در مواجهه با کرونا احساس می‌شود، اظهار کرد: در جریان هستیم ۲۵۰ نفر از کادر درمان به کرونا مبتلا شده‌اند؛ از طرف دیگر خستگی کادر درمان نیز باعث شده نیاز مبرمی به جذب نیرو در دانشگاه علوم پزشکی استان به‌وجود آید.

بواشه ادامه داد: در حال حاضر پنج بیمارستان در حال احداث داریم که به نظر می‌رسد در کنار آن نیازمند تأسیس دبیرستان و هنرستان بهیاری در استان هرمزگان هستیم تا بخشی از این مشکلات پیش روی بهداشت و درمان استان حل شود.

عضو شورای شهر بندرعباس تصریح کرد: با اضافه شدن بیمارستان ۵۳۱ تخت خوابی شمال بلوار امام حسین، بیمارستان ۲۶۴ تخت خوابی نفت ستاره خلیج فارس و بیمارستان ۱۳۱ تخت خوابی شریعتی که در همین ماه اخیر افتتاح می‌شود و بیمارستان جنرال بندرعباس و بیمارستان ۱۶۰ تخت خوابی میناب که عملیات اجرایی آن به‌زودی آغاز می‌شود، حدود یک هزار و ۳۰۶ تخت به تخت‌های بیمارستانی استان اضافه خواهد شد به گونه‌ای که به ازای هر هزار نفر یک تخت اضافه می‌شود.

بواشه با بیان اینکه وضعیت خدمات درمان استان هرمزگان خوب نیست خاطرنشان کرد: افزایش تخت‌ها مستلزم افزایش جذب نیروی درمان در استان است. اکنون باید نیروی درمان از استان‌های همجوار جذب شوند که این باعث بروز برخی مشکلات است مثلاً بعد از سه الی چهار سال به دلایلی تقاضای انتقالی می‌دهند که این موضوع باعث کمبود مجدد می‌شود.

وی ادامه داد: ما با مشکل بیکاری در استان مواجه بوده و جوانان شهر بیکار هستند ولی این درحالی است که برای تامین نیروی بهیار باید از شهرهای اطراف استان نیرو جذب کنیم.

گرانی روزافزون مردم را خسته کرده است

آبتین امیری یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی شهر بندرعباس در این جلسه گفت: اعضای شورا سخنگوی مردم هستند، مردم ما تریبونی برای بیان برخی واقعیت‌ها ندارند و این اعضای شورا هستند که باید مشکلات واقعی مردم را به گوش مسئولان برسانند و راه حل آن را پیگیری کنند.

وی اظهار کرد: مردم بندرعباس تقاضای تعطیلی و قرنطینه شهر را دارند و با تدبیر و مدیریت مناسب این امر شدنی است.

امیری ادامه داد: هیچکس حاضر نیست جان خود را به راحتی به خطر بیندازد یا از دست بدهد، اگر برنامه حمایتی از مردم وجود داشته باشد و صداوسیمای ملی صدای مردم را بشنود و تولید برنامه شاد و منطبق با واقعیت خانواده‌ها داشته باشد، مردم در خانه‌ها خواهند ماند.

عضو شورای شهر بندرعباس افزود: دلیل حضور مردم در شهر ناچاری یا فشار روانی است؛ آنها نیاز به دلخوشی، انگیزه و شادی دارند. مسأله گرانی روز افزون مردم را خسته کرده و هیچکس پاسخگو نیست.

وی تصریح کرد: مبارزه با فساد باید به پایان فشار اقتصادی بر مردم ختم شود، اگر تا صد سال دیگر هم با فساد مبارزه شود ولی مشکلی از مردم حل نشود خود این مبارزه با فساد زیر سوال می‌رود.

عضو شورای شهر بندرعباس خاطرنشان کرد: کشور ما دچار تحریم است ولی کشور فقیری نیست و باید حمایت از مردم و مبارزه با گرانی جدی گرفته شود.

وی اضافه کرد: تصمیم‌گیری پشت درهای بسته اثربخش نیست و مسئولان بدون درک واقعیت جامعه و بدون مشورت با گروه‌های مردمی نمی‌توانند کاری پیش ببرند.

کد خبر 429915

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.