اعتماد به مدیریت شهری مبتنی بر اخلاق حیات محور است نه انسان محور

شهردار اصفهان گفت: امروز اعتماد به مدیریت شهری مبتنی بر "اخلاق حیات محور "است نه "انسان محور"؛ اخلاق انسان محور یک حرکت تک بُعدی است، اما اخلاق حیات محور، انسان و محیط زیست را می‌بیند و حق بشری را محترم می‌شمارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت‌الله نوروزی شامگاه یکشنبه _یکم تیرماه ۹۹ _ در آئین "بازگشایی و آغاز به کار توسعه، تجهیز و ترمیم ۲۰ ورزشگاه شهرداری" با بیان اینکه از ابتدای فعالیت بر ارتقای بهره‌وری در مدیریت شهری تأکید داشتیم، اظهار کرد: اگر امروز در کنار تمام فعالیت‌های بزرگ عمرانی در شهر اتفاقات شیرینی رخ داده که توانسته شهرداری اصفهان را در کشور به عنوان شهرداری موفق معرفی کند، به دلیل برنامه‌هایی بوده که یک به یک با برنامه ریزی دقیق پیگیری و اجرا شده است.

وی ادامه داد: همت اعضا شورای اسلامی شهر در تصویب مصوبات مناسب، همت مدیران شهری و از همه مهم‌تر توجه به پیشنهادات و نظرات شهروندان به عنوان عنصر اصلی موفقیت عامل مهم سرآمدی شهرداری اصفهان بوده است.

شهردار اصفهان تصریح کرد: اگر شهرداری اصفهان جلسات هم‌اندیشی برگزار می‌کند و از اقشار مختلف، اصناف و گروه‌های متفاوت دعوت کرده و سخنان آنها را می‌شنود به دلیل آن است که مسیر انتخاب شده صحیح است.

قدردانی از شهروندانی که صادقانه انتقاد می‌کنند

وی با قدردانی از شهروندانی که صادقانه انتقاد می‌کنند، گفت: امروز اعتماد به مدیریت شهری مبتنی بر اخلاق حیات محور است نه انسان محور.

وی افزود: اخلاق انسان محور یک حرکت تک بُعدی است، اما اخلاق حیات محور انسان و محیط زیست را می‌بیند، حق بشری را محترم می‌شمارد و حقوق همه را به عنوان حق مسلم بشری مورد توجه قرار می‌دهد؛ آب به عنوان مایه حیات درختان و سایر موجودات زنده برای آن مهم است؛ از این رو تأکید بر اخلاق حیات محور داریم.

وی با اشاره به مثلثی با اضلاع «سلامت و بهداشت»، «تربیت و تزکیه» و «سلامت جسمی» افزود: حوزه ورزش یک رسالت عظیم است و قانون اساسی در بند سه اصل سوم، ورزش همگانی را مأموریت مهمی برای حکومت تعریف کرده و اگر ما بر این اصل تأکید، اصرار و درست عمل کنیم، ضلع سلامت این مثلث را به دست آورده‌ایم و در ضلع دیگر که سلامت در حوزه بهداشت است، امروز می‌بینیم تمام کادر درمانی و پزشکان تا چه میزان برای صیانت از سلامت مردم تلاش می‌کنند.

نوروزی افزود: ضلع سوم مثلث «آموزش و پرورش و دانشگاه ها» است که اگر هر حکومتی به این سه ضلع توجه کند، بی شک اخلاق حیات محوری تحقق خواهد یافت؛ از این رو از فعالان حوزه فرهنگی، کمسیون فرهنگی و تک تک اعضا شورای اسلامی شهر سپاسگزارم زیرا با حمایت آنها شعار «هر یکشنبه، یک افتتاح» در حال تحقق است.

وی خاطرنشان کرد: اگر با همین روال برنامه‌ها پیش رود، هر ماه شاهد چهار افتتاح و هر هشت ماه نظاره‌گر ۳۲ افتتاح پروژه خواهیم بود که یک افتخار بزرگ برای شهر است.

شهردار اصفهان تاکید کرد: شعار «هر هفته، یک افتتاح» در عمل به «هر یکشنبه، چند افتتاح» تبدیل شده و این افتخار بزرگی است که مجموعه‌ای در راستای خدمت به شهروندان هر هفته چند افتتاح داشته باشد و چند خدمت را به مردم عرضه کند و در شهر زمینه‌ای فراهم سازد تا دیگر جوانان اوقات فراغت خود را بیهوده هدر ندهند و وجود امکاناتی همچون ورزشگاه‌ها، فضای سبز و سالن‌های ورزشی برای گذران اوقات فراغت جسم و روح سالم را به جوانان هدیه کند.

کد خبر 429907

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.