توسعه، تجهیز و ترمیم ۲۰ ورزشگاه/احداث بیمارستان در شهر "بنت"با تسهیل‌گری شهرداری

معاون شهردار و رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان گفت: احداث بیمارستان ۳۵ تخت خوابه و ساخت ۴۰ درصد جاده مواصلاتی «زرآباد» به شهر «بنت» استان سیستان و بلوچستان با تکیه بر کمک خیران و تسهیل‌گری شهرداری اصفهان در حال انجام است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد عیدی، شامگاه یکشنبه _ یکم تیرماه ۹۹_ در آئین بازگشایی و آغاز به کار توسعه، تجهیز و ترمیم ۲۰ ورزشگاه شهرداری اصفهان اظهار کرد: تمام شهرها سودای آن را دارند که به توسعه پایدار دست یابند.

وی تصریح کرد: توسعه پایدار مدیریت پایدار را می‌طلبد تا بهره‌گیری بهینه از امکانات و فرصت‌ها امر توسعه را بر اساس شاخص‌های زیست بوم تحقق ببخشد.

معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان ادامه داد: یکی از موارد مهم و مورد توجه توسعه پایدار، تأکید بر اقتصاد فرهنگ است؛ فرهنگ را باید به معنای کلی در نظر گرفت و البته زیرمجموعه آن ورزش، هنر و … است.

وی گفت: امروزه بسیاری از شهرهای پیشرفته و توسعه یافته دنیا بر مبنای درآمدهای پایدار ناشی از اقتصاد فرهنگ، اداره می‌شوند؛ به عنوان مثال کل درآمد خودروسازی آلمان ۵۵ میلیارد یورو بوده و ۴۵ هزار اشتغال توسط این صنعت ایجاد شده و در حوزه اقتصاد فرهنگ نیز ۶۶ میلیارد یورو درآمد حاصل کرده و میزان اشتغال آن حدود ۹۸۰ هزار شغل است.

عیدی ادامه داد: در آمد حاصل از تفریح‌گاه‌های آمریکا ۷۶۰ میلیارد دلار است با این تفاوت که اقتصاد فرهنگ دو پدیده پایدار شامل درآمد پایدار و رفتارهای پایدار را ایجاد می‌کند.

وی با بیان اینکه اقتصاد فرهنگ باعث افزایش میزان نشاط اجتماعی، بهزیستی فرهنگی، کاهش معنادار آسیب‌ها می‌شود و همه در بستر مدنی به صورت خودجوش شکل می‌گیرد، اظهار کرد: اقتصاد فرهنگ در هیچ کشور و شهری رشد پیدا نمی‌کند مگر اینکه به ظرفیت نهادهای مدنی و بخش خصوصی تکیه کنیم که این موضوع باعث ایجاد انگیزه در انجام فعالیت‌های فرهنگی و ورزشی همچنین توسعه طبیعی شهرها می‌شود.

معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان گفت: کارگروه اقتصاد فرهنگی در معاونت فرهنگی شهرداری تشکیل جلسه داده و ظرفیت‌هایی که می‌توان با آن از سرمایه اجتماعی بخش خصوصی و نهادهای مدنی استفاده کرد، مورد بررسی قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه در طرح هم پیوندی، شهر «بنت» بلوچستان هم پیوند شهر اصفهان شد و در یک بستر کاملاً مدنی افتخارات زیادی را به همراه آورد، خاطرنشان کرد: احداث بیمارستان ۳۵ تخت خوابه و احداث ۴۰ درصد جاده مواصلاتی «زرآباد» به شهر «بنت» استان سیستان و بلوچستان با تکیه بر خیران و تسهیل‌گری شهرداری اصفهان در حال انجام است.

عیدی با بیان اینکه در شهر بنت مرکز نیکوکاری در حال احداث است، گفت: در بخش واگذاری نهادهای مدنی در حوزه فرهنگی، بیش از ۶۵ فرهنگسرا به بخش نهادهای مدنی واگذار شده و ضرایب تأثیرگذاری آن بر مخاطبان افزایش یافته و هزینه کاهش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: در تمام برنامه‌های معاونت فرهنگی شهرداری از جمله در حیطه ورزش، مشارکت‌ها افزایش یافته است، اظهار کرد: یکی از اقدامات ارزنده‌ای که توسط معاونت مالی و اداری سازمان فرهنگی شهرداری در همراهی معاونت ورزشی این سازمان انجام شد، توسعه، ترمیم و تجهیز مجموعه‌های ورزشی است که امروز در نخستین روز از تابستان همزمان با آغاز اوقات فراغت تقدیم شهروندان می‌شود.

معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان با بیان اینکه شهرداری مکلف به امر توسعه تفریح فعال برای شهروندان است، تأکید کرد: این امکان میسر نمی‌شود مگر با تقویت نقش تسهیلگری و کاهش تولی گری؛ با استفاده از این دو ظرفیت می‌توان به اهداف مورد نظر دست یافت.

توسعه، تجهیز و ترمیم ۲۰ ورزشگاه در شهر اصفهان

وی با اشاره به توسعه، تجهیز و ترمیم ۲۰ ورزشگاه در شهر اصفهان گفت: سالن چند منظوره و چمن مصنوعی ورزشگاه امین در محدوده منطقه شش که با چالش بهره وری مواجه بود به بخش خصوصی واگذار شد.

عیدی با بیان اینکه سالن توپی ورزشگاه امین با حمایت و تلاش شهرداری منطقه شش بار دیگر ساخته شد و در اختیار شهروندان قرار گرفت، تصریح کرد: ترمیم و تجهیز زمین‌های تنیس خانه اصفهان، سالن ورزشی طیب، استخر سرتاوه، سالن بدنسازی مجموعه ورزشی شهید غازی و سالن بدنسازی ورزشگاه امیرالمومنین (ع) از جمله این پروژه‌ها به شمار می‌آید.

وی افزود: سالن بدنسازی مجموعه ارغوان به شیوه مدرن تجهیز و به روز رسانی شده است.

معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان با بیان اینکه چمن مصنوعی مجموعه ورزشی شهدای شهرداری پس از گذشت ۱۰ سال ترمیم و تجهیز شده است، خاطرنشان کرد: سالن ورزشی چند منظوره امین آباد در منطقه ۱۲، ورزشگاه سلامت در اتوبان فرودگاه و ورزشگاه بهمن در منطقه ۱۴، سالن رزمی مجموعه ورزشی فردوان، ورزشگاه کوثر، مجموعه بازی‌های اتاق فرار در چهارراه وکلا، سالن مجموعه ورزشی آبشار، سالن مجموعه ورزشی وحید و مجموعه ورزشی کردآباد نیز توسط شهرداری توسعه، تجهیز و ترمیم شده است.

کد خبر 429906

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.