مدیریت موزه شهدای گلپایگان تعیین شود

مسئول فرهنگی اجتماعی شهرداری گلپایگان گفت: پروژه موزه شهدای گلپایگان توسط شهرداری با صرف ۱۰ میلیارد تومان اعتبار سال ۹۶ به اتمام رسید و آماده واگذاری است که مدیریت آن باید تعیین شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مسعود حبیبی امروز (یکشنبه) در جلسه تعیین تکلیف موزه شهدای گلپایگان اظهار کرد: سال ۹۲ عملیات احداث ساختمان موزه شهدای گلپایگان توسط شهرداری در زمینی به مساحت ۵۰۰ متر و زیربنای ۳۰۰ متر مربع در جوار گلزار شهدای گلپایگان اجرا و سال ۹۶ با صرف ۱۰ میلیارد تومان اعتبار به بهره‌برداری رسید و اکنون آماده واگذاری به بنیاد شهید است.

وی گفت: هنوز فضای داخلی موزه از قبیل پارتیشن بندی، سیستم صوتی، سیستم گرمایشی و سرمایشی، مبلمان اداری و از همه مهم‌تر محتوای موزه انجام نشده است که ۳۰۰ میلیون تومان برآورد هزینه شده است.

مسئول فرهنگی اجتماعی شهرداری گلپایگان تأکید کرد: برون سپاری موزه در شأن شهدا نیست، مدیریت موزه شهدای گلپایگان زودتر تعیین شود، با هدف حفظ آثار شهدا این موزه توسط شهرداری احداث شده است و با پیگیری در اداره کل بنیاد شهید کشور انتقال تصاویر و آثار شهدای شهرستان گلپایگان را خواستار شدیم.

حبیبی تصریح کرد: تصاویر شهدا در بلوارهای شهر گلپایگان نصب شده است و پروژه پلاک‌کوبی تصاویر درب منازل شهدا نیز به انجام رسید.

نصب تصاویر شهدا با همکاری شهرداری

در ادامه خالق محمد شریفی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گلپایگان اظهار کرد: پروژه ساختمان موزه شهدای توسط شهرداری گلپایگان به اتمام رسید و مکاتباتی برای واگذاری به بنیاد شهید انجام شده است منتها راه اندازی موزه در توان بنیاد شهید نیست و باید تأمین اعتبار شود.

وی گفت: ۱۴ گلزار شهدای شهرستان در دو سال اخیر ساماندهی شد و حتی اعتبارات تملک دارایی شهرستان نیز صرف ساماندهی قبور شهدا هزینه شد و اکنون گلزار شهدای سه روستای شهرستان در حال ساماندهی است، اعتباری برای راه‌اندازی نداریم.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گلپایگان تصریح کرد: نصب تصاویر شهدا در بلوارهای شهر و روستای شهرستان خواسته اصلی خانواده شهدا بود که با همکاری شهرداری و دهیاری‌ها انجام شد.

کد خبر 429887

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.