اجرای طرح "هما یا هوشمندسازی مدیریت اتفاقات" در استان اصفهان

مدیر امور دیسپاچینگ و فوریت‌های برق شرکت توزیع برق استان اصفهان گفت: سامانه "هما" با عنوان "هوشمندسازی مدیریت اتفاقات" برای نخستین بار در استان اصفهان از ابتدای خردادماه اجرایی شد که در این طرح همه حوادث و اتفاقات مشترکان برق سریعا قابل رسیدگی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسین شکراللهی ظهر امروز یکشنبه یکم تیرماه در نشست خبری شرکت توزیع برق استان اصفهان به مناسبت هفته مدیریت مصرف آب و برق، اظهار کرد: شرکت برق استان دارای ۸۲ پست فشار قوی است که با ۶۱۹ خط اصلی برق حدود یک و نیم میلیون مشترک را برق رسانی می‌کند.

وی با اشاره به اینکه هدف شرکت توزیع برق در سال گذشته رساندن میزان خاموشی‌ها به ۱۹۸ دقیقه بود، افزود: خوشبختانه در این موضوع به سطح ۱۹۷ دقیقه رسیدیم که ۱۹۷ دقیقه میزان خاموشی هر مشترک در سال بوده است.

مدیر امور دیسپاچینگ و فوریت‌های برق شرکت توزیع برق استان اصفهان، تصریح کرد: با طرح‌های مختلفی توانستیم کاهش مصرف مشترکان را مدیریت کنیم تا خاموشی‌های گسترده‌ای در استان نداشته باشیم.

وی در خصوص اجرای طرح "هما" در استان اصفهان، اظهار کرد: طرح سامانه "هما" با عنوان "هوشمندسازی مدیریت اتفاقات" برای اولین بار در استان اصفهان در حال اجرایی شدن است که در این طرح به محض تماس مشترک در اتفاقات و حوادث تمام اطلاعات مشترک بر روی نقشه برای اپراتور مشهود خواهد بود.

شکراللهی با تاکید بر اینکه با این روش همه حوادث و اتفاقات برق سریعاً قابل رسیدگی است، اظهار کرد: در شرکت توزیع برق سه دسته مشترک وجود دارد مشترکانی که شماره و اطلاعات آنها ثبت است دسته دوم مشترکانی که با گرفتن یکی از اطلاعات مانند کد ملی یا شناسه قبض و یا شماره تلفن ثابت دیگر اطلاعات او نمایش داده می‌شود و دسته سوم مشترکانی است که هیچ اطلاعاتی از او وجود ندارد و با گرفتن اطلاعات این موارد در سامانه ثبت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مشترکان به محض تماس با شماره ۱۲۱ در فرآیندهای شرکت شرکت برق قرار می‌گیرند، گفت: این فرآیند به صورت اتوماتیک بوده و بدون نیاز به مشترک و مراجعه حضوری تمام اطلاعات او ثبت و به قسمت مربوطه ارجاع داده می‌شود و همه مراحل کار در سیستم هما ثبت و در روزهای بعد قابل پیگیری خواهد بود که این سیستم تنها در کشورهای معدودی اجرایی شده و برای اولین بار از اول خردادماه در کل استان اصفهان اجرایی شده است.

۲۳ هزار مشترک دیماندی در استان اصفهان وجود دارد

در ادامه این نشست جعفر نصر، مدیر دفتر خدمات مشترکین شرکت توزیع برق استان اصفهان، اظهار کرد: در استان اصفهان ۲۳ هزار مشترک دیماندی (مشترکین صنعتی یا کشاورزی که از ۳۰ کیلو وات به بالا مصرف دارند) وجود دارد که در سال جاری حدود چهار هزار و ۸۹۴ مشترک دیماندی دارای تجاوز از قدرت مصرف هستند.

وی با بیان اینکه پیشنهاد ما به مشترکان دیماندی مشارکت در طرح‌های کاهش مصرف است، افزود: بهتر است این مشترکان در تمام ایام سال مصرف خود را به حد خریداری شده برسانند و موضوع دیگر اینکه از شرکت برق به حد مصرف خود خریداری کنند تا مشکلی برای مصرف برق استان پیش نیاید و استان با افزایش مصرف در وضعیت قرمز قرار نگیرد.

مدیر دفتر خدمات مشترکین شرکت توزیع برق استان اصفهان، گفت: در استان اصفهان مناطق گرمسیری سه و چهار را داریم که بخش مرکزی کاشان و آران و بیدگل مشمول تعرفه مناطق گرمسیری سه هستند و شهرستان خور و بیابانک هم شامل تعرفه منطقه گرمسیری چهار است.

وی در تشریح این موضوع افزود: شهرستان خور و بیابانک تنها از اول تیر تا مردادماه در تعرفه گرمسیری قرار می‌گیرد و مابقی سال در این وضعیت مصرفی قرار نمی‌گیرند همچنین شهرستان آران و بیدگل هم از ابتدای خردادماه تا پایان شهریورماه مشمول تعرفه گرمسیری است.

کد خبر 429885

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.