۹۰ درصد مشترکان ماینردار استان شناسایی شدند

مدیر دفتر حراست و امور محرمانه شرکت توزیع برق استان اصفهان گفت: ۹۰ درصد مشترکان ماینردار در استان شناسایی شدند و تعداد سه هزار و ۵۹۹ دستگاه ماینر با توان مصرفی ۱۳ هزار و ۵۹۱ کیلو وات (۱۳ و نیم مگاوات) از تاریخ ۱۵ خردادماه که در پیک مصرف قرار گرفتیم تا به امروز از ۷۹ محل در استان جمع آوری شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امید بهمن زیاری ظهر امروز یکشنبه یکم تیرماه، در نشست خبری شرکت توزیع برق استان اصفهان با بیان اینکه استفاده از ماینرهای بدون مجوز مصداق تغییر کاربری و تعرفه محسوب می‌شود، اظهار کرد: شرکت توزیع برق استان از طریق داده کاوی همه مشترکان ماینردار را شناسایی می‌کند.

وی با اشاره به شناسایی ۹۰ درصدی مشترکان ماینردار در استان، افزود: تعداد سه هزار و ۵۹۹ دستگاه ماینر با توان مصرفی ۱۳ هزار و ۵۹۱ کیلو وات (۱۳ و نیم مگاوات) از تاریخ ۱۵ خردادماه که در پیک مصرف قرار گرفتیم تا به امروز از ۷۹ محل در استان جمع آوری شده است و طبق برآورد شرکت توزیع برق حدود ۱۲۰ تا ۱۵۰ مگاوات ماینر در سطح استان وجود دارد.

مدیر دفتر حراست و امور محرمانه شرکت توزیع برق استان اصفهان، در خصوص شهرستان‌های دارای دستگاه ماینر، تصریح کرد: شهرستان‌های خمینی‌شهر، نجف آباد، فلاورجان و شاهین‌شهر بیشترین دستگاه ماینر در استان را داشتند و در شهرستان‌های غربی استان مانند چادگان، دهاقان و نائین تاکنون ماینری شناسایی نشده است.

وی با تاکید بر اینکه دستگاه‌های ماینر در کارگاه‌های صنعتی مستقر هستند، اظهار کرد: مشترکان صنعتی یا دیماندی جز مشترکان پرمصرف هستند و این مراکز را برخی مالکان اجاره داده‌اند که در آن اقدام به تولید ارز دیجیتال با تعرفه صنعتی شده است.

لزوم دریافت مجوز تولید کنندگان ارز دیجیتال از اداره صمت

بهمن زیاری در خصوص تعرفه ماینرها گفت: سال گذشته تعرفه برق ماینرها در زمان پیک مصرف ۱,۸۰۰ تومان به ازای هر کیلو وات بوده و در ایام غیر پیک ۴۵۰ تومان به ازای هر کیلو وات برق بوده است که این تعرفه قانونی ماینرها است و اگر تولیدکنندگان ارز دیجیتال از اداره صمت مجوز بگیرند می‌توانند به صورت قانونی با این تعرفه فعالیت کنند در غیر این صورت فعالیت غیرمجاز آنها منجر به برخوردهای نیروی انتظامی، تعزیرات و شرکت برق با آنها خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه سیاست شرکت برق این بوده که مشترکان ماینردار اقدام به قطع مصرف خود در زمان پیک مصرف کنند، افزود: دستگاه‌های ماینر بدون مجوز با هماهنگی اداره صمت توسط نیروی انتظامی جمع آوری می‌شود و شرکت توزیع برق هیچ مسئولیتی در قبال ضبط دستگاه‌های آنها ندارد چرا که مشمول قانون قاچاق کالا می‌شوند و علاوه بر جریمه‌های سنگین در شرکت برق ملزم به پرداخت جریمه در اداره تعزیرات هم می‌شوند و مشترکانی که دستگاه‌های آنها ضبط شده تاکنون نتوانسته‌اند دستگاه‌های ضبط شده خود را دریافت کنند.

مدیر دفتر حراست و امور محرمانه شرکت توزیع برق استان اصفهان، در خصوص مالکانی که املاک صنعتی خود را اجاره می‌دهند، گفت: امروز با مالکانی روبرو هستیم که املاک صنعتی یا کشاورزی خود را بدون اطلاع از تولید ماینر در آنها اجاره داده‌اند و شرکت توزیع برق با توجه به اینکه مالک ملک را جریمه می‌کند بیشتر این مالکان به عدم اطلاع از تولید ماینر در ملک خود اذعان دارند که این امر مستلزم دقت بیشتر مالکان صنعتی یا کشاورزی است.

وی با بیان اینکه در سال ۹۸ میزان جریمه ماینرها در سطح استان اصفهان دو میلیارد و ۲۴ میلیون تومان بوده است، اظهار کرد: سال گذشته حدود ۴ مگاوات ماینر جمع آوری کردیم اما امسال این میزان ۱۳ و نیم مگاوات بوده است که این شناسایی ماینرها همچنان ادامه دارد و پیش‌بینی می‌کنیم جریمه ماینرها در سال ۹۹ به هفت تا هشت میلیارد تومان برسد.

کد خبر 429875

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.