محدوده‌ گستره طرح‌های ویژه تعیین تکلیف شود

رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان از شهردار اصفهان درخواست کرد نسبت به تهیه برنامه مشخص و مدون به همراه زمابندی جهت تعیین تکلیف محدوده گستره طرح‌های ویژه اقدام کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شیرین طغیانی امروز -یکشنبه یکم تیرماه- در یکصد و بیست و هفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: گستره طرح‌های ویژه، محدوده‌هایی است که به دلیل ضرورت و اهمیت بررسی و مطالعه تهیه طرح و تعیین تکلیف آنها در زمان بررسی و تصویب طرح تفضیلی به زمان بعد موکول شده‌اند بنابراین لازم است شهرداری اصفهان با محوریت معاونت شهرسازی و معماری نسبت به انتخاب مشاور جهت تهیه طرح و طی مراتب قانونی در کمسیون ماده پنج اقدام کند.

وی افزود: باتوجه به اینکه هرگونه اقدام و پاسخگویی به مالکین و ارباب رجوعان منوط به تعیین تکلیف طرح بوده و متأسفانه تاکنون در خصوص بسیاری از این محدوده‌ها اقدام مؤثر و برنامه‌ریزی شده‌ای انجام نشده و به صورت موردی نسبت به اولویت بندی، تفکیک و صدور پروانه ساختمانی توسط مناطق اقدام شده است.

رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه این موضوع ایجاد حقوق مکتسبه کرده و افراد بسیاری از مردم و مالکین را سردرگم کرده است، تصریح کرد: یکی از بزرگترین محدوده‌های گستره طرح ویژه در منطقه هشت است که از سالیان قبل موضوع آن در دوره‌های مختلف مدیریت شهری مطرح بوده و با وجود برگزاری جلسات کارشناسی و مدیریتی در سطوح مختلف تاکنون به نتیجه نرسیده است.

وی ادامه داد: مدیریت شهری تاکنون پاسخی درخور و قانع کننده به مالکین این محدوده که در بسیاری از موارد با مشکلات عدیده‌ای روبه رو هستند نداده بنابراین به عنوان نماینده مردم در شورای اسلامی شهر از شهردار اصفهان درخواست می‌کنم نسبت به تهیه برنامه مشخص و مدون به همراه برنامه زمانبندی جهت تعیین تکلیف محدوده گستره طرح‌های ویژه اقدام کند.

طغیانی خاطرنشان کرد: همچنین نیاز است نهاد و مسئولی جهت پیگیری و رصد برنامه مشخص شده و برنامه پیشنهادی را به شورای اسلامی شهر معرفی کند به گونه‌ای بتوان در هر مرحله زمانی از برنامه نسبت به کنترل اقدامات انجام شده و برنامه‌ریزی و توانمندی جهت تسهیل در پیشبرد برنامه‌های پیش رو اقدام کرد.

همچنین نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در این جلسه درباره به تعویق افتادن حقوق کارمندان بعضی از شرکت‌های شهرداری و یا طرف قرارداد شهرداری، اظهار کرد: اخیراً این کارمندان و تعدادی از منتقدین که به دور از تشویش اذهان قصد اصلاح امور را دارند، از معوق شدن حقوق بعضی از کارکنان در برخی از شرکت‌ها گله دارند.

پورمحمد شریعتی‌نیا گفت: از مدیریت شهری درخواست می‌کنم که ضمن بررسی دقیق موضوع، بدون هیچ گونه اغماض و تسامح با مدیران شرکت‌ها برخورد جدی کرده و لیست این شرکت‌ها که حق و حقوق کارکنان و کارگران را محترم نمی‌دانند برای اتخاذ تصمیمات لازم در اختیار شورای شهر اصفهان قرار دهند.

کد خبر 429870

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.