ضرورت استفاده از نیروهای داوطلب در آتش‌نشانی قزوین

سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین گفت: در برخی ایام سال مانند فصل گرما همزمان با افزایش آتش‌سوزی‌ها در مراتع و اراضی ملی، استفاده از نیروهای داوطلب در کنار آتش نشانان ضروری به نظر می‌رسد.

به گزارش ایمنا، قدیر موسی خانی با بیان اینکه هر ساله با گرم شدن هوا شاهد حوادث آتش سوزی در مزارع و مراتع هستیم، اظهار کرد: گزارش‌ها نشان داده که خطای انسانی دلیل عمده آتش‌سوزی‌ها است.

وی ادامه داد: بارندگی‌های مناسب پوشش گیاهی در اماکن تفریحی، بیابان‌ها و مزارع کشاورزی را افزایش داده که خشک شدن این گیاهان در فصل گرما بستر مناسبی برای وقوع آتش سوزی شده است.

سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین با بیان اینکه برخورد قانونی با عاملان و مسببان آتش سوزی‌ها در مزارع و مراتع ضروری است، تصریح کرد: برخی از کشاورزان و باغداران برای از بین بردن علف‌های هرز آن‌ها را آتش می‌زنند که همین موضوع سبب گسترش آتش در مزارع و مراتع می‌شود.

موسی خانی ادامه داد: سال گذشته آتش نشانان در بیش از هزار مورد عملیات اطفای حریق مربوط به علف، علف زار، باغ و خرمن حضور یافتند که آمار بسیار بالایی محسوب می‌شود.

وی یادآور شد: از ابتدای امسال تا کنون یک‌هزار و ۱۵۰ عملیات انجام شده که از این تعداد ۵۳۸ مورد عملیات اطفای حریق در باغ‌ها و مزرعه بوده است.

سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین با اشاره به وقوع آتش سوزی‌ها در علف زارها و مراتع در ساعات مختلف شبانه‌روز افزود: با توجه به اینکه مأموران و خودروهای آتش نشانی مشخصی برای اطفای حریق در نظر گرفته شده، فراوانی این حوادث مشکلاتی برای عملیات نجات و حریق شهری ایجاد می‌کند.

موسی خانی اضافه کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۴۵ عملیات انجام شده که ۳۸ مورد آن مربوط به حریق علفزار، گندم زار و باغ بوده است.

وی با اشاره به کمبود نیروی انسانی و تجهیزات در آتش نشانی‌های قزوین، افزود: استفاده از نیروهای داوطلب در کنار پرسنل آتش نشانی در شرایط فعلی لازم و ضروری است.

سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین یادآور شد: برگزاری جلسات مختلف و هماهنگی‌های انجام شده در شهرداری قزوین، تلاش شده تا از بروز خسارت به باغستان سنتی جلوگیری شود.

منبع: ایرنا

کد خبر 429858

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.