۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۸
پارک پساکرونا در ترکیه

پارک بازی رو باز، پشت بام مرکز خرید Marmara Forum در استانبول را به زیبایی تمام مزین کرده است؛ این فضای بازی منحصر به فرد دارای پنجره‌هایی بی‌نظیر است که در ساعات مختلف روز سایه‌هایی شگفت‌انگیز را در سراسر فضای بازی کودکان می‌گستراند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از طراحان مشهور ترکیه‌ای فضایی برای بازی کودکان در پشت بام مرکز خرید Marmara Forum که در ارتفاع ۲۴ متری از سطح زمین قرار دارد طراحی کرده‌اند تا امکانات رفاهی این مرکز را تکمیل کرده باشند. پیش از این نیز یک سالن غذاخوری به مرکز خرید فوق اضافه شده بود اما وجود فضایی برای سرگرم کردن کودکان در حین انجام خرید والدین به شدت ضروری به نظر می‌رسید. زمین بازی فوق از فضاهای متفاوتی برای گروه‌های سنی مختلف برخوردار است و به گونه‌ای طراحی شده است که حس بودن در ابرها را برای کودکان فراهم می‌آورد.

از آن‌جا که فضای پشت بام مرکز خرید Marmara Forum برای پذیرش تمام کودکان مراجعه کننده به فضای بازی کافی نبود، در نتیجه طراحان تصمیم گرفتند سازه‌هایی بسیار بلند در آن ایجاد کنند که از نظر ارتفاع، فضای کافی را در اختیار تعداد زیادی از کودکان برای بازی به طور همزمان قرار می‌دهد. این زمین بازی از چهار بخش متفاوت برای گروه‌های سنی مختلف تشکیل شده است؛ فضایی از پارک به کودکان نوپا اختصاص داده شده است و در آن وسایلی برای سرگرمی این گروه سنی قرار گرفته است.

بخش دیگر پارک به شکل یک سازه گنبدی شکل ایجاد شده است که امکان بالا رفتن کودکان را فراهم می‌آورد. بخشی از پارک به سازه‌هایی کره مانند اختصاص داده شده است که روی هم قرار گرفته و فضای زیبای داخل آن کودکان را به انجام فعالیت‌های مختلف ترغیب می‌کند. در نهایت برجی به ارتفاع هشت متر ساخته شده است که در آن کودکان بزرگ‌تر می‌توانند از سازه‌های پله مانند بالا روند و سپس از طریق سرسره‌ای که در قسمت داخلی آن است، به سطح زمین بازگردند.

فضای داخلی بخش‌های مختلف پارک مملو از وسایل بازی زیادی است که کودکان را به بالا رفتن از سازه‌ها، سرخوردن، قدم زدن در جنگلی مملو از "ننوها" برای نوزادان و تجربه ارتفاع از پشت پنجره‌هایی که به چشم‌انداز شهر اشراف کامل دارد، سوق می‌دهد. معماران ترکیه‌ای از رنگ سفید برای سازه‌های پارک استفاده کردند تا تغییرات آب و هوایی را به تصویر بکشند. این سازه‌ها در هنگام تابش شدید خورشید به رنگ سفید روشن دیده می‌شود در حالی که در هوای بارانی، تغییر رنگ داده و خاکستری به نظر می‌رسد.

معمولاً معماران در طراحی فضاهای بازی از رنگ‌های مختلف برای وسایل بازی بهره می‌گیرند، اما طراحان پارک Marmara Forum بر این باور بودند که کودکان به فضاهای بازی رنگ می‌بخشند و به همین دلیل از رنگ سفید برای رنگ‌آمیزی وسایل بازی بهره گرفتند. در عوض پنجره سازه‌های پارک به چند رنگ زیبا طراحی شده است که به کودکان اجازه می‌دهد دنیای داخل را متفاوت نسبت به خارج احساس کنند و به نوعی واقع‌گرایی جادویی را در زندگی روزمره تجربه کنند.

پنجره‌های پنج ضلعی و شش ضلعی سازه‌های زمین بازی Marmara Forum زیبایی آن را به حد اعلی رسانده است و امکان تماشای چشم‌اندازهای اطراف شهر از ارتفاع ۲۴ متری جذابیت آن را برای مردم دو چندان کرده است.

درهای پارک بازی مرتفع Marmara Forum قرار است پس از پایان محدودیت‌های اعمال شده برای مهار شیوع ویروس کرونا روی عمومی مردم باز شود و پذیرای کودکانی باشد که به همراه والدین خود به مرکز خرید مراجعه می‌کنند.

کد خبر 429845

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.