اجرای طرح شناسنامه‌دار کردن درختان شاهرود

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شاهرود با بیان اینکه طرح شناسنامه‌دار شدن درختان در این شهر اجرا شد، از پلاک‌کوبی پنج هزار اصله درخت در هر هفته خبر داد.

به گزارش ایمنا، مسعود عشقوی با اشاره به اینکه طرح شناسنامه‌دار شدن درختان در شاهرود اجرایی شده است، اظهار کرد: شناسنامه‌دار کردن درختان شاهرود گام مؤثری در حفاظت از درختان محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه این طرح برای نخستین بار در شاهرود اجرایی می‌شود، افزود: از آنجایی که این درختان جزو میراث معنوی و طبیعی شهر به شمار می‌آیند با اجرای این طرح در نخستین گام با تجزیه و تحلیل اطلاعات جمع‌آوری‌شده، برنامه‌ریزی‌های لازم برای حفظ و گسترش فضای سبز اعمال می‌شود.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شاهرود با اشاره به اینکه در مرحله نخست اجرای این طرح پنج هزار اصله درخت کدگذاری و پلاک‌کوبی شده و این روند در هفته آینده نیز ادامه می‌یابد، افزود: این طرح با اعتباری بالغ بر ۳۵۰ میلیون تومان انجام شده است.

عشقوی با بیان اینکه شناسایی و ثبت اطلاعات مربوط به درختان شهری ضروری است، عنوان کرد: جلوگیری از قطع غیرقانونی، تعیین مقدار سن درخت و برنامه‌ریزی در جهت آبرسانی هوشمند بر اساس مصرف گیاه، برنامه‌ریزی برای تغذیه مناسب بر اساس میزان مصرف تغذیه گیاه، برنامه‌ریزی برای واکاری و کاهش هدر رفت آب در فضای بین درختان و برنامه‌ریزی برای مبارزه هوشمند با آفات و بیماری‌های گیاهی را می‌توان از مزایای شناسنامه‌دار شدن درختان برشمرد.

وی با بیان اینکه سعی خواهیم کرد تا سال آینده اقدامات نرم‌افزاری این طرح را به پایان برسانیم، ادامه داد: تمامی درختان شاهرود به جز سوزنی‌برگان (کاج و سرو) به دلیل نیازهای متفاوت با پهن‌برگان که کدگذاری و پلاک‌کوبی متفاوت خواهند داشت، از این طرح بهره‌مند خواهند شد.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شاهرود با بیان اینکه درختان به‌عنوان مهم‌ترین شاخص فضای سبز شهری شناخته می‌شوند، خاطرنشان کرد: بدون تردید ثبت اطلاعات درختان حساسیت و دقت شهروندان را نیز در حفظ و نگهداری از درختان و سرمایه‌های ارزشمند شهر افزایش می‌دهد.

منبع: فارس

کد خبر 429836

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.