فیروزی پور: به دنبال ساخت تسلیحات نظامی در صنعت هسته‌ای نیستیم

نماینده مردم نطنز و بادرود و قمصر گفت: طبق فتوای رهبر معظم انقلاب دنبال ساخت تسلیحات نظامی در صنعت هسته‌ای نخواهیم بود و از فن‌آوری هسته‌ای تنها در مسائل پزشکی، کشاورزی و سایر زمینه‌های مورد نیاز استفاده می‌کنیم.

رحمت الله فیروزی پور صبح امروز دوشنبه، در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، پیرامون صدور قطعنامه شورای حکام علیه ایران اظهار کرد: قطعنامه اخیر سه کشور اروپایی در آژانس بین‌المللی اتمی قبل از اینکه یک قطعنامه فنی باشد یک کار سیاسی بود و این قطعنامه هیچ گاه مورد قبول ایران نخواهد بود.

وی افزود: مطمئناً همه ما تلاش خواهیم کرد تا با اقدامی در چارچوب قانون و وظایف آژانس به این قطعنامه پاسخ دهیم.

نماینده مردم نطنز و بادرود و قمصر ادامه داد: البته همانطور که مقام معظم رهبری بارها در سخنان خود فرموده‌اند این سه کشور اروپایی هیچگاه قابل اعتماد نبوده و ما نباید بر آنها تکیه کنیم. این اقدام اروپا هیچ نتیجه مثبتی در روند بحث برجام نخواهد داشت.

فیروزی پور گفت: اروپا باید در اقدام خود تجدید نظر کند و ما نیز باید در راه پیشرفت‌های خود گام‌های مهم‌تر و موثرتری برداریم.

وی تصریح کرد: طبق فتوای رهبر معظم انقلاب دنبال ساخت تسلیحات نظامی در صنعت هسته‌ای نخواهیم بود و از فن‌آوری هسته‌ای تنها در مسائل پزشکی، کشاورزی و سایر زمینه‌های مورد نیاز استفاده می‌کنیم.

نماینده مجلس یازدهم اظهار کرد: نمایندگان مجلس این اقدام سه کشور اروپایی را محکوم کرده و در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی نیز با دقت نظر جواب محکمی برای اروپا آماده و منتشر خواهیم کرد.

کد خبر 429831

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.