پاسخ رییس تربیت بدنی ارتش در خصوص حادثه‌ای در ارتفاعات بلده

رئیس تربیت بدنی ارتش گفت: کوهنوردان پیشکسوت ارتش در مسیر خود به یخچال‌هایی می‌رسند و با از دست دادن زمان نمی‌توانند در زمان مقرر به منطقه برسند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امیر سرتیپ دوم جمشید فولادی در خصوص حادثه‌ای که برای گروهی از پیشکسوتان کوهنوردی ارتش در صعود به ارتفاعات بلده رخ داد، اظهار کرد: تعدادی از پیشکسوتان کوهنورد ارتش قصد کوهنوردی از منطقه فشن در روستای گرماب دشت به منطقه بلده در استان مازندران را داشتند. سن این عزیزان مقداری بالا بوده و همگی از یادگاران دفاع مقدس هستند.

وی ادامه داد: این دوستان در مسیر خود به یخچال‌های بزرگ می‌رسند و با از دست دادن زمان نمی‌توانند در زمان مشخص شده به منطقه بلده برسند. به همین خاطر تصمیم می‌گیرند که شب در دامنه‌ای استراحت کنند و صبح روز بعد برای اینکه مسیر را گم نکنند، پایین بیایند.

فولادی افزود: از آنجایی که ما از وضعیت دوستان بی‌خبر بودیم، نگران شدیم و برخی از کوهنوردان ارتش و دوستانی از هلال احمر به سمت منطقه بلده رفتیم و آن‌ها را صحیح و سالم پیدا کردیم. از آنجایی که برخی از کوهنوردان نمی‌توانستند پایین بیایند با هماهنگی هلال احمر هلیکوپتر به منطقه آمد و تعدادی از آن‌ها با هلیکوپتر پایین آمدند.

رئیس تربیت بدنی ارتش ادامه داد: از یک بامداد عملیات را آغاز کردیم و ساعت هفت و نیم صبح دوستان را پیدا کردیم و حدود ساعت ۱۱ صبح این برنامه پایان یافت و اکنون همه اعضای گروه سالم هستند و هیچ مشکلی برای آنها وجود ندارد.

کد خبر 429825

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.