تعیین نقش شهرداری‌ها در مدیریت بحران

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با اشاره به تعیین نقش شهرداری‌ها در مدیریت بحران، گفت: ۱۷ مجموعه، سازمان و واحد در شهرداری‌ها در حوزه بحران و مدیریت بحران دارای مسئولیت هستند.

به گزارش ایمنا، مهدی جمالی نژاد در حاشیه جلسه ستاد ملی پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی مدیریت بحران کشور که پیش از ظهر امروز در وزارت کشور برگزار شد با حضور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در راستای تعیین نقش شهرداری‌ها در مدیریت بحران قرار شد تا شهرداری‌ها به دو بخش کلانشهرها و شهرهای دیگر تقسیم شوند.

وی با بیان اینکه در قانون جدید مدیریت بحران نقش شهرداری‌ها در مدیریت بحران به خوبی پیش بینی شده است، افزود: در مورد اکشن پلن باید بگویم که ۱۷ مجموعه در شهرداری‌ها در حوزه بحران و مدیریت بحران دارای مسئولیت هستند، همچنین دو حوزه مدیریت بحران و آتش نشانی نیز در تمام شهرداری‌ها فعال هستند.

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با اشاره به سطوح منطقه‌ای، محلی و ملی برای مدیریت بحران تصریح کرد: در سطوح ملی مسئولیت هماهنگی‌های سیاسی، امنیتی و نظایر آن بر عهده وزیر کشور است و مسئولیت هماهنگی‌ها نیز بر عهده شهرداری‌ها خواهد بود. این امر سبب می‌شود که یک هماهنگی و یکپارچگی در مدیریت بحران ایجاد شود.

منبع: ایسنا

کد خبر 429824

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.