تسریع در روند انتخاب شرکت‌های مجری سرویس مدارس مشهد

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری مشهد از تسریع در روند انتخاب شرکت‌های مجری سرویس مدارس این کلانشهر خبر داد و گفت: سال قبل بیش از هفت هزار و ۵۰۰ دستگاه خودروی سرویس در شهر فعالیت داشته‌اند.

احمد محبی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در موضوع سرویس مدارس دانش آموزی سازمان تاکسیرانی مشهد رتبه نخست ارائه سرویس مدارس در کشور را به لحاظ کمّی و کیفی همچنین رعایت آئین نامه‌ها و دستورالعمل‌هایی در قالب کارگروه ماده ۱۸ به خود اختصاص داده است.

وی گفت: در کارگروه ماده ۱۸ قانون، نماینده شهرداری که سازمان تاکسیرانی است، استانداری و انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش و پلیس راهور حضور دارند و دستورالعمل‌های مربوط به سرویس مدارس در آن مطرح می‌شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری مشهد ادامه داد: سال گذشته بیش از ۶۰ شرکت دارای تاییدیه با هفت هزار و ۵۰۰ خودرو دانش‌آموزان مشهدی را برای رفت و آمد به ۸۹۰ مدرسه جا به جا کردند و امسال نیز در نظر داریم در روند انتخاب شرکت‌های مجری سرویس مدارس تسریع شود و برای سال تحصیلی پیش رو فراخوان جهت انتخاب شرکت‌های مجری سرویس مدارس مشهد اعلام شده است.

محبی تاکید کرد: در به کارگیری نوع خودروها برای سرویس مدارس سعی شده قانون تاکسیرانی را در نظر داشته باشیم که بر این اساس باید مدل خودرو قبل از سال ۸۶ نباشد، اما این موضوع به یک‌باره قابل اجرا نیست به همین دلیل به تدریج به سمت ارتقای کیفیت ناوگان سرویس مدارس حرکت خواهیم کرد با این حال داشتن معاینه فنی برای خودروها الزامی است.

وی با بیان اینکه دوره‌های آموزشی ویژه رانندگان سرویس مدارس در مشهد برگزار می‌شود، تصریح کرد: رانندگان سرویس مدارس کلانشهر مشهد پس از گذراندن دوره فشرده ۲.۵ ساعته، گواهی آموزشی دریافت خواهند کرد که شرط شرکت‌های حمل و نقل دانش آموزی برای بکارگیری رانندگان برای جا به جایی دانش آموزان است.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری مشهد افزود: بیش از سه هزار و ۴۰۰ راننده در بخش بانوان امر سرویس دهی دانش آموزان دختر را انجام می‌دهند.

کد خبر 429813

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.