خلاقیت‌های دانشگاهی به صنعت هوایی ورود می‌کند

صنعت هوایی برای توسعه همه‌جانبه خود به توانمندی سرآمدان علمی و نخبگانی نیاز دارد؛ این نیاز علمی با سمت و سو دادن به پژوهش‌های علمی و دانشگاهی تأمین می‌شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در تلاش است تا با جهت دادن به پژوهش‌های دانشگاهی به سمت رفع نیازهای صنعت هوایی، پاسخ درستی به این کمبودهای فناورانه دهد.

امروز روند رشد پژوهش در حوزه هوایی و هوانوردی افزایش داشته و رشد مثبتی را آغاز کرده است. اما میزان رشد هنوز کفایت نمی‌کند؛ این روند رشد دارای سرعت کافی نیست و باید این روند را سرعت دهیم.

اگر پژوهش تقاضا محور باشد، می‌تواند پایدار باشد و مخاطب خود را در حوزه فناوری پیدا کند، اما اگر این پژوهش‌ها تقاضا محور و عرضه محور باشد به سرانجام نمی‌رسد و مخاطبی نخواهد داشت.

پژوهش‌های مختلف دانشگاهی و پژوهشگاهی باید بر اساس نیاز آینده سمت و سو داده شود تا حجم میزان پژوهش‌های کاربردی در دانشگاه‌ها افزایش یابد و زمانی که پژوهش‌ها به نتیجه می‌رسد، مشتریانی برای این پژوهش‌ها وجود داشته باشد.

کد خبر 429812

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.