انجام ۱۴۰ مأموریت در یک هفته توسط آتش نشانان رشتی

سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت گفت: آتش‌نشانان و تیم‌های امداد نجات این سازمان در هفته گذشته به ۱۴۰ عملیات اطفای حریق، حادثه و خدمات ایمنی اعزام شدند.

شهرام مؤمنی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: امدادگران و آتش نشانان رشت در هفته گذشته از ۱۴ ایستگاه آتش‌نشانی رشت به ۱۴۰ عملیات اعزام شدند.

وی افزود: از این تعداد عملیات ۹۷ مورد اطفای آتش سوزی شامل ۱۸ مورد اطفای حریق منزل مسکونی و ۴۹ مورد اطفای آتش سوزی علفزارها و ضایعات بوده است.

سرپرست آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت با اشاره به حادثه آتش سوزی ساختمان مسکونی و نجات چهار شهروند گرفتار در میان آتش و دود توسط تیم‌های امداد و نجات آتش نشانی افزود: در این آتش سوزی که به علت اتصال در سیستم سیم کشی برق از ناحیه یخچال بوده، تمامی اهالی ساختمان در سلامت به مکان امن منتقل شدند.

وی با بیان اینکه در هفته گذشته ۱۷ مورد رخداد حادثه و ۲۶ مورد خدمات ایمنی توسط آتش نشانان پوشش داده شده است. اضافه کرد: آتش نشانان در رهاسازی شهروندان گیر افتاده در آسانسور، رها سازی حلقه‌های انگشتری از انگشت، محبوس شدن افراد در اماکن مسکونی و تجاری، رهاسازی محبوس شدگان تصادفات جاده‌ای و نجات حیوانات گیر افتاده به شهروندان خدمات ارائه کرده اند.

مؤمنی، به صید مار افعی از میان مصالح ساختمانی در باقرآباد رشت اشاره کرد و گفت:  این مار سمی و خطرناک بدون هیچ گونه آسیبی توسط آتش نشانان صید و به عوامل محیط زیست تحویل داده شد.

وی با اشاره به وقوع آتش سوزی‌های گسترده در علفزارها و جنگل لاکان رشت گفت: این روزها با گرم‌تر شدن هوا، کاهش رطوبت زمین در کنار بی احتیاطی افراد در آتش زدن علفزارها و جنگل، روزهای کاری بسیار سختی برای آتش نشانان رقم زده است.

سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت به شهروندان توصیه کرد: با توجه به گرم‌تر شدن هوا از آتش زدن علفزارها و ضایعات بخصوص جنب منازل مسکونی، جنگل‌ها و همچنین از پرتاب کردن ته سیگار روشن، بطری‌های پلاستیکی و شیشه‌ای که یکی از عوامل مؤثر در آتش سوزی جنگل‌ها محسوب می‌شود، به شدت پرهیز کنند.

کد خبر 429811

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.