کمک ۹,۷ میلیارد تومانی کمیته امداد اصفهان به مددجویان اجاره‌نشین

کمیته امداد استان اصفهان در سال ۹۸ برای حمایت از مددجویان اجاره‌نشین در مجموع ۹ میلیارد و ۶۹۴ میلیون تومان در قالب کمک‌ هزینه اجاره و ودیعه مسکن پرداخت کرد.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی کمیته امداد، هادی بنایی، معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان بابیان اینکه هزینه‌های مربوط به مسکن سهم بزرگی از سبد مخارج خانوارهای نیازمند شهری را به خود اختصاص داده‌اند، گفت: کمک به تأمین مسکن و سرپناه مناسب برای نیازمندان، کمک به توانمندی و عزتمندی آن‌هاست.

بنایی خرید و احداث مسکن مناسب برای نیازمندان در شهرها را با مشکلات زیادی مواجه دانست و گفت: در این شرایط حمایت از مددجویان از راه پرداخت کمک‌هزینه اجاره ماهیانه و همچنین مشارکت در تأمین ودیعه مسکن، عملی‌تر و سریع‌تر است.

وی تأکید کرد: ۱۲ هزار و ۶۵۷ خانوار از جامعه تحت حمایت این نهاد در استان اصفهان فاقد مسکن هستند که در سال ۹۸ خدماتی در این زمینه با اعتبار ۹ میلیارد و ۶۹۴ میلیون تومان دریافت کردند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان اصفهان ادامه داد: بیش از شش میلیارد و ۱۳۸ میلیون تومان از این مبلغ به صورت وام ودیعه مسکن و بالغ بر سه میلیارد و ۵۵۵ میلیون تومان نیز به صورت کمک بلاعوض در زمینه اجاره بها پرداخت شده است.

بنایی با اشاره به سهم بالای مخارج مربوط به مسکن در زندگی نیازمندان به ویژه در کلان شهر اصفهان و فراهم نبودن امکان کمک به همه خانوارهای مستأجر تحت حمایت، بر ضرورت هم‌افزایی و هماهنگی فعالان عرصه خیر و احسان برای تغییر رویکرد ارزاق محور این عرصه، تاکید کرد و گفت: حرکت به سمت کمک‌هایی که باعث پایداری وضعیت نیازمندان می‌شود از مهم‌ترین چشم‌اندازهای کمیته امداد است و مسکن در کنار اشتغال و خودکفایی بزرگ‌ترین سهم در ایجاد پایداری در سطح زندگی مددجویان این نهاد را دارند.

کد خبر 429801

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.