تهران الگوی مشخصی برای عرضه زمین و مسکن ندارد

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: تعریف پهنه T در تهران پیگیری نشده درحالی که بارها تذکر داده شده و باید توسط شهردار پیگیری شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محسن هاشمی امروز (یکشنبه) در دویست و بیست و یکمین جلسه علنی شورای شهر تهران با بیان اینکه قیمت خرید و اجازه منازل مسکونی برای مردم آزاردهنده شده، اظهار کرد: نقدینگی سرگردان و افزایش قیمت ارز، طلا، زمین و مصالح ساختمانی، اثر زیادی بر افزایش قیمت مسکن داشته که لازم است فکری اساسی برای رفع آن شود.

وی با بیان اینکه الگوی مشخصی برای عرضه زمین و مسکن در تهران نداریم، افزود: شهرداری تهران و کمیسیون‌های مربوطه در شورا باید راهکارهایی برای حل معضل مسکن ارائه دهند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: ایجاد تعادل در بازار مسکن کلانشهرها و ابرشهرها که دارای آلودگی و ترافیک شدید هستند از دهه‌های قبل در کشورهای توسعه یافته مطرح شده و تعریف پهنهT و بارگذاری در حاشیه کریدورهای پرظرفیت حمل‌ونقل عمومی و ایستگاه‌های مترو می‌تواند در این زمینه راهگشا باشد.

وی اضافه کرد: تعریف پهنه T در تهران پیگیری نشده درحالی که بارها تذکر داده شده و باید توسط شهردار پیگیری شود تا از این جهت بتوانیم مشکلات اساسی شهرها را رفع کنیم.

شهرداری برای تهیه و توزیع ماسک اقدام کند

هاشمی با تاکید بر ضرورت توجه به مراقبت‌های لازم برای مقابله با خطرات بروز موج دوم شیوع کرونا، ادامه داد: با اجرای طرح ترافیک در تهران و بازگشایی اکثر مشاغل، استفاده از حمل‌ونقل عمومی افزایش یافته و قطعاً با بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها حجم سفر با حمل‌ونقل عمومی بیش از این افزایش خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: استفاده از ماسک در این شرایط ضروری است بنابراین شهرداری باید نسبت به تهیه، تولید و توزیع ماسک ارزان قیمت اقدام کند چون تنها راهی که برای مردم باقی مانده استفاده از ماسک استاندارد است که باید به ویژه در حمل‌ونقل عمومی موردتوجه باشد.

کد خبر 429798

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.