۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۶
ماسک بزنید تا مبتلا نشوید

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: ماسک زدن راه مقابله با موج دوم کرونا ویروس است، چرا که تا میزان بالایی احتمال انتقال ویروس را کاهش می‌دهد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی کاشان، محمد حاجی جعفری گفت: نتیجه تحقیقات در مورد تأثیر زدن ماسک در کنترل شیوع کرونا نشان می‌دهد زدن ماسک توسط افرادی که در سطح جامعه تردد می‌کنند، می‌تواند احتمال انتقال را به میزان زیادی کاهش داده جلوی موج دوم را بگیرد.

وی افزود: تصور عمومی بر این است که مردم برای حفاظت از خودشان ماسک می‌زنند، در حالی که استفاده از ماسک منافعی برای دیگران نیز دارد و در واقع ما با زدن ماسک علاوه بر خودمان از دیگران هم محافظت می‌کنیم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان با اشاره به راه اندازی کمپین "ماسک من از تو محافظت می‌کند، ماسک تو از من"، تصریح کرد: در صورتی که ۷۵ درصد مردم در مکان‌های عمومی ماسک بزنند، احتمال انتقال به شدت کاهش یافته و از موج دوم جلوگیری خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه با ماسک خانگی هم تا حدودی برای پیشگیری از ابتلاء مفید است، اضافه کرد: بر اساس مطالعات انجام شده در صورت استفاده گسترده از ماسک نیازی به قرنطینه کامل جامعه نیست و فقط با بسته نگه داشتن برخی تجمعات یا مراکز پرخطر و رعایت فاصله اجتماعی می‌توان جلوی موج دوم را گرفت.

حاجی جعفری با بیان اینکه بدون زدن ماسک حتی با قرنطینه اجتماعی هم توان جلوگیری از موج دوم امکان پذیر نیست، گفت: ویروس کرونا هوابرد است و می‌تواند با سرفه، عطسه و حتی حرف زدن منتقل شود و ماسک از این مسأله جلوگیری می‌کند.

وی ادامه داد: زدن ماسک حتی بدون داشتن علائم نسبت به زدن آن بعد از ظهور علائم تأثیری دو برابری در احتمال انتقال دارد و هر چه زودتر زدن ماسک همگانی شود بهتر خواهد بود.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان تاکید کرد: در اماکن عمومی برای احترام به خود و دیگران ماسک بزنید.‌

کد خبر 429789

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.