افزایش زباله‌دزدها در بجنورد!

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری بجنورد گفت: شیوع ویروس کرونا و تعطیلی بسیاری از کسب و کارها باعث افزایش زباله‌دزدی در مرکزاستان خراسان شمالی شده است.

به گزارش ایمنا، روح الله عظیمی اظهار کرد: در حال حاضر حدود ۲۰۰ زباله‌گرد در این شهر با استفاده از خودرو و یا سه‌چرخه اقدام به جمع آوری زباله از سطح شهر می‌کنند، اما شرایط پیش آمده پس از شیوع کرونا و تعطیلی برخی کسب و کارها، باعث روی آوردن شماری زیادی افراد به زباله دزدی در سطح شهر شده است.

وی با اشاره به فعالیت حدود ۶۰ زباله دزد در ایام شیوع کرونا در شهر، خاطرنشان کرد: متأسفانه تعدادی از این زباله دزدان را زنان تشکیل می‌دهند که می‌تواند تبعات منفی بالایی را به همراه داشته باشد.

وی یادآور شد: تا امروز در این شهر زباله گرد زن مشاهده نشده و تمامی آنها از مردان بوده‌اند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری بجنورد با اشاره به سخت گیری در برداشت زباله توسط زباله گردها، تاکید کرد: با این وجود زباله دزدها به دلیل آشنا نبودن به اصول زباله برداری و شرایط و ضوابط موجود متأسفانه باعث ایجاد آلودگی می‌شوند ضمن اینکه سلامت خود را نیز به خطر می‌اندازند.

عظیمی با بیان اینکه رفع این مساله امکان پذیر نیست، خاطرنشان کرد: تنها راهکار موجود این است که با کمک سازمان‌های حمایتی به تأمین معیشت زباله‌گردها اجازه ندهیم به این کار ادامه دهند.

وی افزود: در این ایام که شیوع کرونا جان همه شهروندان را تهدید می‌کند این افراد از روی اجبار و ناتوانی اقدام به جمع آوری زباله می‌کنند، اما اگر نهادهای حمایتی از قبیل کمیته امداد و بهزیستی این افراد را زیر چتر حمایتی خود ببرند تا حدودی از مشکلات آنها کاسته می‌شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری بجنورد یادآور شد: پیش از این اطلاعات عمده زباله گردهای این شهر گردآوری و برنامه لازم برای مقابله و برخورد با آنها تدوین شد، اما باید راهکاری اساسی برای مقابله با زباله دزدها اتخاذ شود.

منبع: ایرنا

کد خبر 429776

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.