صدور ۷۰ درصد پروانه‌های ساختمانی در کمتر از ۳۰ روز

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان گفت: سال گذشته ۷۰ درصد پروانه‌های ساختمانی در مناطق ۱۵ گانه شهر در کمتر از ۳۰ روز صادر شده است.

سیداحمد حسینی‌نیا در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: سال گذشته آمارها حکایت از رشد ۱۲ درصدی ساخت و ساز به لحاظ متراژ پروانه از نظر اقتصادی و تعداد پروانه به لحاظ صنعت ساخت و ساز دارد.

وی تصریح کرد: در حوزه صنعت ساخت و ساز در سال ۹۷ سه هزار و ۱۴۰ پروانه ساختمانی در شهر اصفهان صادر شده که این آمار در سال ۹۸ به پنج هزار و ۱۴۳ پروانه افزایش یافته است.

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان با بیان اینکه پروانه‌های صادر شده در سال ۹۷ به لحاظ متراژ ۳.۲ میلیون مترمربع بوده است، افزود: در سال ۹۸ علی‌رغم تمام مشکلات، اغتشاشات آبان ماه و بحران‌های اقتصادی که کمتر جاذبه‌ای برای سرمایه گذاری در حوزه ساخت و ساز ایجاد می‌کرد با اعتماد سازی انجام شده شاهد بودیم که ۴.۴ میلیون مترمربع آمار متراژ پروانه‌های صادر شده در شهر اصفهان بوده است.

وی ادامه داد: در سال ۹۱ که به لحاظ مسائل اقتصادی و تورم شرایط مطلوب بوده، میزان متراژ صدور پروانه‌های صادر شده یک میلیون و ۹۰۰ هزار مترمربع بوده در حالی که سال گذشته علی رغم بحران‌های کلان اقتصادی متراژ پروانه‌های صادر شده چهار میلیون و چهارصد هزار مترمربع بوده است و خوشبختانه توانستیم رضایت شهروندان را جلب و سرمایه گذاران را با روان سازی، شفافیت و تسهیل امور شهرسازی راغب به انجام ساخت و ساز در شهر کنیم.

حسینی‌نیا با اشاره به اجرای پروژه‌های محرک توسعه در شهر، گفت: در راستای اجرای پروژه‌های محرک توسعه که سال ۹۷ استارت خورد و سال ۹۸ تعریف شد، ۱۵ پروژه در نظر گرفته شده که در حوزه اقتصادی و شهری با رویکرد محله محوری می‌تواند برای شهروندان نقش انگیزی کند.

وی گفت: در سال ۹۶ بخشی با عنوان پروژه‌های ویژه شهری برای پروژه‌هایی که به عنوان موضعی و طرح‌های ویژه مطرح است در حوزه معاونت شهرسازی اختصاص یافت و سه و نیم میلیارد تومان بودجه برای آن در نظر گرفته شد.

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان ادامه داد: در این دوره مدیریت شهری برای پروژه‌های ویژه شهری هفت میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافت و باعث اجرای پروژه‌هایی شد که مشکلات طرح تفصیلی را به ویژه در حوزه اراضی کشاورزی داخل محدوده شهر برطرف کرد.

کد خبر 429765

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.