تارانتینو درباره بهترین شخصیتی که خلق کرده می‌گوید

کوئنتین تارانتینو درباره چگونگی نگارش شخصیتی که کریستف والتس در فیلم حرامزاده‌های لعنتی بازی کرد، توضیح داده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا و به نقل از ایندی‌وایر، کوئنتین تارانتینو کارگردان و نویسنده نام آشنای سینمای جهان تاکنون شخصیت‌های ماندگار بسیاری خلق کرده است. او خالق شخصیت‌هایی چون وینست وگا با بازی جان تراولتا و شخصیت پل با بازی اما تورمن بوده است. اما در این بین تاکنون تنها یکی از شخصیت‌های او توانسته اسکار بهترین بازیگر را ببرد؛ شخصیت ویلونیوس هانس لاندا در فیلم "حرامزاده‌های لعنتی" با بازی کریستف والتس.

والتس برای بازی در نقش این شخصیت جایزه بهترین بازیگری جشنواره کن و اسکار بهترین بازیگر در نقش مکمل مرد را به خانه برد. این شخصیت درواقع یک افسر نازی است که در طی جنگ جهانی دوم در کشتار یهودی‌ها کمک می‌کند. او بسیار زیرک است و با توانایی بالای خود به سرعت جاسوس‌های آمریکایی را شناسایی می‌کند که کشمکش جذابی در فیلم ایجاد می‌شود.

تارانتینو به تازگی در مصاحبه‌ای درباره چگونگی خلق این شخصیت گفته است: "از موقعی که این شخصیت وارد صحنه شد نشان داد که تسلط کامل بر همه چیز دارد. او به سختی می‌تواند با دیگر شخصیت‌ها ارتباط داشته باشد. او یک شکارچی یهودیان است که آن‌ها را پیدا و به اردوگاه‌های مرگ می‌فرستد. شاید به همین دلیل است که مخاطب تا آخر قصه با او همراه می‌شود".

تارانتینو در نوشتن شخصیت‌های پر کشش و جذاب برای مخاطبان شهره است، شخصیت‌هایی که بیننده را ترغیب می‌کند تا برای تماشا فیلم او به سینما برود. اما شخصیت هانس اقتباسی جدا از دیگر شخصیت‌های ماندگار تارانتینو نظیر بیل در "بیل را بکش" (با بازی دیوید کارادین) و کالوین کندی در "ژانکو رها شده" (با بازی لئوناردو دی‌کاپریو) دارد. او خاص، جذاب و منحصر به فرد است.

به طور کلی تارانتینو یکی از جذاب‌ترین فیلمسازان عصر حاضر است. کارگردان و نویسنده‌ای که در سال گذشته با "روزی روزگاری در هالیوود" درخشید. او همواره شخصیت‌های ماندگاری در هالیوود به ثبت رسانده است. این کارگردان سال‌ها پیش اعلام کرده بود که بعد از ساخت دهمین فیلم خود بازنشسته خواهد شد بدین ترتیب او تنها یک فیلم فرصت دارد تا شخصیت‌های ماندگار بیشتری برای سینما جهان خلق کند.

کد خبر 429761

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.